Ciklus filmova Davida Cronenberga donosi priče o seksu, kaosu i (ne)redu, među njima i kultne 'Sudar' i 'Videodrome', među novitete stiže nagrađivani triler 'Sveti pauk' Alija Abbasija, a u sklopu Frankofonije gledamo hvaljenu sudsku dramu 'Saint Omer' Alice Diop
David Cronenberg često je istraživao mehanizme kojima društvo kontrolira seksualne i ostale porive, a svoje zaplete gradio je na odvrtanju represivnih vijaka. Svoj prvi dugometražni film "Trnci" izgradio je oko znanstvenika koji stanovnike luksuznog montrealskog nebodera zarazi spolnim parazitima, ne bi li svijet pretvorio u divovsku orgiju.
"Sudar", jedan od najkontroverznijih filmova Cronenbergove karijere, priča je o skupini ljudi koja razvija fetiš na sudaranje automobilima, videći u spajanju tijela i metala novi oblik društva, tjelesnosti i seksualnosti. Film je adaptacija kultnog romana J. G. Ballarda, a nagrađen je i posebnim priznanjem žirija u Cannesu.
"Videodrome" je pak Cronenbergovo paradigmatsko ostvarenje: priča o piratskoj kabelskoj TV stanici koja gledatelje čini ovisnima o svojim S&M sadržajima, mijenjajući njihovu percepciju stvarnosti. Prepun nadrealnih specijalnih efekata i transgresivnih prizora u kojima se magle granice putenosti i strave, erotike i horora, Videodrome je jedan od najupečatljivijih ostvarenja Cronenbergova opusa, a Andy Warhol prozvao ga je "Paklenom narančom" osamdesetih.
U sklopu ciklusa prikazuje se i "Fantazma", erotsko-psihološki film portugalskog redatelja Joãa Pedra Rodriguesa. To je film o mladom skupljaču otpada koji razvija fascinaciju arogantnim motoristom, u kojem se stvarnost i fantazije, ljubav i opsesija zapleću u teško razmrsivo klupko. Ovu intrigantnu priču o transformativnoj moći žudnje prikazujemo na 35mm kopiji.
Što se tiče noviteta, "Sveti pauk" je intrigantni kriminalistički triler inspiriran serijskim ubojstvima prostitutki, koji su 2000. i 2001. potresali iranski sveti grad Mashhad. Redatelj Ali Abbasi vješto koristi konvencije žanra kako bi pružio razornu kritiku patrijarhalnog i religioznog mentaliteta, u kojem zločin ne predstavlja narušavanje društvene ravnoteže nego logični produžetak. Film je premijerno prikazan u konkurenciji Filmskog festivala u Cannesu, gdje je Zar Amir Ebrahimi osvojila nagradu za najbolju glumicu.
Među ostalim novitetima pogledajte i "Da li ste videli ovu ženu?", neobičan spoj crne komedije i psihološke drame s nadahnutom Ksenijom Marinković u glavnoj ulozi. Tu su i humorna drama "Punim plućima" Radislava Jovanova Gonze, distopijski triler "Zločini budućnosti" Davida Cronenberga, psihološka drama "Poslije sunca" Charlotte Wells te dvije priče o prijateljstvu: "Blizu" Lukasa Dhonta i "Osam planina" Felixa van Groeningena i Charlotte Vandermeersch.
U sklopu obilježavanja Frankofonije u Hrvatskoj u organizaciji Francuskog instituta prikazat ćemo nekoliko izuzetnih naslova iz frankofonih zemalja. Prvi na rasporedu je "Saint Omer", igrani debi cijenjene dokumentaristice Alice Diop, inspiriran istinitom pričom o ženi koja je pustila svoje dijete da se utopi za vrijeme plime na plaži. Riječ je o jednom od kritičarskih miljenika prošle godine, prikazanom u natjecateljskom programu Međunarodnog fimskog festivala u Veneciji, gdje je dobio Srebrnog lava, a bio je i francuski kandidat za Oscara. Projekcije u sklopu Frankofonije održavat će se jednom tjedno, a sljedeći na rasporedu bit će "Noćni putnici" Mikhaëla Hersa, lakonotna optimistična drama s Charlotte Gainsbourg u glavnoj ulozi. Ostatak filmova uskoro će biti objavljen na webu.
I sljedeći vikend na subotnjoj matineji možete pogledati "Dnevnik Pauline P.", adaptaciju popularnog lektirnog naslova Sanje Polak. Paulina P. jedan je od omiljenih likova iz suvremene hrvatske dječje književnosti, a svoju je filmsku inačicu dobila u interpretaciji Katje Matković i u režiji Nevena Hitreca.