Odabrati kultne automobile nekog proizvođača zahtjevan je posao, no mi smo si svejedno dali truda. Nadamo se da ćete se složiti s našim izborom pet najpoželjnijih Peugeota koje bismo najradije vidjeli u svojoj garaži
Da bi automobil postao kultan mora imati ono nešto što ga izdvaja iz mase. 205 Turbo 16 iz 1985. teško da može biti kultniji no što jest. Peugeot je ovaj automobil napravio kako bi homologirao relijašku izvedbu za zloglasnu Grupu B. Automobil, osim izgleda, nije dijelio gotovo ništa sa standardnim 205. Pogonio ga je poprečno postavljeni 1.8-litreni turbopunjeni četverocilindraš sa 200 KS, a Peugeot ih je proizveo svega 200 primjeraka.
Ništa manje legendaran nije ni 205 GTI koji je u neku ruku definirao segment kompaktnih paprenjaka kakve danas poznajemo. Automobil na čijoj je osnovi nastao, model 205, magazin Car proglasio je automobilom desetljeća, a relijaška izvedba odnijela je čak dva svjetska prvenstva u reliju.
Niti jedna serija automobila za Peugeot nije bila tako uspješna kao 'dvojka'. Model 206 zlatnim je slovima upisan u knjigu francuskog proizvođača. Peugeot je prodao čak 6,8 milijuna 206-ica, a na krilima ovog modela, koji se proizvodio od 1998. do 2006., Peugeot je lansirao i 307-icu koja se okitila i titulom europskog automobila godine.
Bez mnogo ustezanja valja priznati da je 406 Coupe bio jedan od najljepših, ako ne i najljepši automobil s logom lava. Dizajnirao ga je Pininfarina, a čak i danas, devet godina nakon što je automobil izašao iz proizvodnje, brižno uščuvani primjerci plijene podjednako mnogo pozornosti.
505 Turbo neprežaljena je ljubav. Posljednji Peugeot sa stražnjim pogonom odlikovale su izuzetne vozne osobine čak i na jako oštećenim prometnicama zbog čega je izvan Europe bio možda čak i popularniji nego na kontinentu. Od 1978. do 1999. čak je 1.116.000 automobila proizvedeno u Sochauxu, Francuskoj, kao i Argentini, Kini, Indoneziji i Nigeriji.
Međutim najkultniji Peugeotov automobil zasigurno je 405 Turbo 16 GR kojim je Ari Vatanen postavio rekord na Pikes Peaku 1988. Višestruko nagrađivani kratkometražni film Climb Dance, koji možete pronaći u nastavku, najbolje priča priču o tome zašto bismo dali sve gore navedene automobile da ovaj dijamant na četiri kotača pospremimo u vlastitu garažu.
Pogledajte.