TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

'Lupin' - zanimljiva i napeta serija u kojoj dominira glavni glumac Omar Sy

Zrinka Pavlić
  • 27.03.2021 u 15:50

  • Bionic
    Reading

    Prva superpopularna francuska serija na Netflixu ima sve sastojke koji su potrebni za to da postane i dugotrajniji hit, a ne samo jednokratna zvijezda repatica. Jedan od najvećih aduta joj je, naravno, superzgodan, superkarizmatičan i glumački supervješt Omar Sy u glavnoj ulozi.

    Na prvu i gledano površno, nije teško zaključiti zašto je 'Lupin' postao takav hit, čak i u Americi, gdje gledtelji teško prihvaćaju filmove i serije s titlovima. Okej, Netflix je ovu seriju na francuskom sinkronizirao na engleski, pa ju se, baš kao i španjolski megahit Money Heist, može gledati na engleskom, ali to definitivno nije ni jedini ni glavni razlog. Jedan od glavnih razloga je Omar Sy, glumac koji glumi glavnu ulogu. Već od prve scene, u kojoj još nemamo pojma kakvu će točno osobu Omar glumiti, hoćemo li gledati priču o liku koji radi kao čistač Louvrea u glupoj kapici ili možda ipak nešto drugo, ne može se sakriti da je riječ o glumcu koji svojom pojavom odmah dominira nad svima ostalima u sceni, a to čak i nije zbog njegove tjelesne impozantnosti.

    'Lupin', dakako, nije serija o čistaču u Louvreu koji nosi glupu kapicu i serija nije dobra samo zato što je Omar Sy zgodan do nesvjestice, ali je teško odmah ne zapaziti njegov izgled i karizmu, otprilike na isti način kao i s, recimo, Hughom Laurijem u 'Houseu' ili Idrisom Elbom u 'Lutheru'. Ovo je prije svega dobra serija zato što nam se otkriva sloj po sloj, kako na onim površnim razinama koje je čine užitkom za vikend-bindžanje, tako i na onim pametnijim, intelektualno zahtjevnijim koje će nam ostati u glavi nakon svake epizode.

    Omar Sy, dakle, glumi Assanea Diopa, superinteligentnog lika i takozvanog 'gospodskog lopova', koji inspiraciju za svoja djela crpi iz fiktivnih epizoda francuskog književnog antijunaka Arsènea Lupina iz priča Mauricea Leblanca. Serija nas u prvoj epizodi uvlači u priču Assaneovim planom krađe supervrijedne ogrlice iz Louvrea, ali kako se epizoda razvija i kako saznajemo da je Assane mnogo pametniji od svojih suradnika (koji ga pokušavaju prevariti), saznajemo i da njegovi motivi nisu korist, zarada pa čak ni trijumf njegova intelekta nad onima od kojih krade. Njegov je motiv osveta.

    Osveta je jedan od najboljih motiva za uspješnu i napetu priču još od 'Grofa Monte Crista' jer otvara hrpu mogućnosti za istraživanje prošlosti i sadašnjosti glavnih aktera, njihova psihološkog razvoja, njihovih hotimičnih i nehotičnih prijestupa, slabosti i fiksacija. U slučaju serije 'Lupin' priča o osveti - možda bi čak bilo preciznije reći pravdi - ima i socijalnu dimenziju jer je riječ o Assaneovoj osveti, odnosno potrebi da otkrije potpunu istinu o smrti njegova oca. Otac mu je, naime, dok je Assane bio tinejdžer, radio kao vozač uglednog bogataša Huberta Pellegrinija, koji ga je, zbog spleta raznih okolnosti, optužio za krađu skupocjene ogrlice iz njegove kuće. Njegova je optužba dodatno pala na plodno tlo jer je, kao bogati bijelac optužio siromašnog doseljenika iz Senegala pa je Assaneov otac završio u zatvoru bez šanse da ga oslobode. Ubio se u zatvoru, a njegovu maloljetnom sinu u nasljedstvo ostavio samo primjerak knjige o Arseneu Lupinu.

    'Lupin', foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

    U pet epizoda prve sezone 'Lupina' otkriva se sloj po sloj misterije o smrti Assaneova oca, sloj po sloj fascinantne ličnosti glavnoga junaka i njegove više detektivske nego lopovske inteligencije, ali i sloj po sloj priče o nepravdi prema siromašnim doseljenicima u Francuskoj. Pet je to epizoda koje će svaki pasionirani ljubitelj serija vjerojatno odgledati nadušak u jednom vikendu, što je, s obzirom na to da je serija Netflixova, vjerojatno bila i namjera. No ako serije više volite gledati polako i razmišljati o onome što ste pogledali, ništa se ne bojte. Dat će vam dovoljno materijala.

    Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.