Zvijezda svijeta umjetnosti Marina Abramović našla se usred spora, doslovce, ni oko čega
Skupina kustosa i povjesničara umjetnosti obratila se prosvjednim pismom Serpentinskoj galeriji u povodu novog performansa Marine Abramović koji počinje 11. lipnja. U performansu nazvanom '512 sati' Abramović će naglasiti važnost 'ničega'.
Kustosi i povjesničari umjetnosti zamjeraju joj to što za svoj novi rad ne odaje priznanje umjetnici Mary Ellen Carroll iz New Yorka koja još od 1996. izvodi u okviru svog projekta 'Ništa'.
Carroll je, među ostalim, akcijama izvedenim u sklopu spomenutog projekta, 2006. otputovala iz svog stana u New Yorku bez prtljage i novca, samo s putovnicom te šest tjedana provela u Argentini.
U pismu upućenom Serpentinskoj galeriji navode kako je vrlo bitno da Abramović kao i sama galerija odaju priznanje radu Mary Ellen Carroll, jer bi u protivnom mogao ostati zasjenjen radom njezine mnogo poznatije kolegice.
Abramović pritom ne optužuju za plagiranje, već samo nužnim smatraju dijalog i uvažavanje ranije započetog rada.
Među potpisnicima pisma su povjesničar umjetnosti David Joselitprofesor na Gradskom sveučilištu New Yorka, profesor Sveučilišta Smith Frazer Ward, Yona Backer iz Fondacije Lambent i drugi.
Hans Ulrich Obrist, kustos Serpentinske galerije i njegov tim dogovorilisu razgovor dviju umjetnica, no više od toga neće učiniti.
Obristje istaknuo da pojam 'ništa' zaokuplja umjetnike već dugi niz godina teje naveo i samo neke od primjera: Johna Cagea i '4'33'', praznu galerijuYvesa Kleina i Gustava Metzgera koji je od kasnih 50-ih zaokupljen'ništavilom'.
Istaknuo je i to da se najnoviji performans Marine Abramović nazvan '512 sati' uvelike razlikuje od rada Mary Ellen Carroll.
Ona će od 11. lipnja do 25. kolovoza lutati prostorom galerije šest dana tjedno.
'Bit ćemo suočeni samo publika i ja. Maknula sam objekte, samo je susret u pitanju. Nikad prije nisam radila nešto toliko radikalno i lišeno 'materijalnosti'. Moram se dovesti u stanje u kojem ću biti potpuno uvjerena u svoju sposobnost da kreiram karizmatični osjećaj prostora. A to je pravi pakao', rekla je Abramović dodavši da joj je cilj bio dokazati da se umjetnost može stvoriti doslovno ni od čega.