Zagreb

Na repertoar Kinoteke stiže ljubimac kritike - 'Tovar' Jerzyja Skolimowskog

08.05.2023 u 13:54

Protagonist filma je magarac koji se putujući svijetom susreće s dobrom i lošom stranom čovječanstva. Inače slobodna prerada egzistencijalističkog klasika Roberta Bressona 'Baltazar' (1966), u Cannesu je film osvojio Nagradu žirija, a bio je nominiran za Oscara za najbolji strani film

Među ostalim novitetima možete pogledati kriminalistički triler "Sveti pauk" Alija Abbasija, intimističke priče "Blizu" Lukasa Dhonta i "Poslije sunca" Charlotte Wells, komediju "Nevin" Louisa Garrela i povijesnu dramu "Metronom" Alexandrua Belca.

Ciklus "Vizualna zadovoljstva i povijest filma" nastavlja se hrvatskom premijerom filma "Isprana mozga: Seks-kamera moć", angažiranim esejom redateljice Nine Menkes u kojem pruža razoran pogled na način na koji se žene prikazuju na velikom platnu. Menkesina teza je da objektivizacija žena na filmu potiče rodnu neravnopravnost u društvu, posebice na poslu, doprinosi stvaranju klime seksualnog uznemiravanja.

Ciklus također nastavljaju "Zaposlene djevojke", satirična drama Lizzie Borden o zaposlenicama luksuznog bordela na Manhattanu, zatim "Srca kamikaze" Juliet Bashore, intrigantna dokudrama o industriji filmova za odrasle, i "Variety" Bette Gordon, atmosferični film-noir na čijem je scenariju surađivala kultna punk spisateljica Kathy Acker, a koju su kritičari prozvali feminističkom revizijom "Vrtoglavice". Sva tri filma nedavno su digitalno restaurirana, a u programu se prikazuju njihove osvježene inačice.

Tjedan zaključuju "Mala djeca", satirična psihološka drama redatelja nedavne uspješnice "Tár "– Todda Fielda, o dinamici odnosa u jednom američkom predgrađu. Inspiriran romanom Toma Perrotte, prema čijim su romanima snimljeni serija "Nestali" i film "Izborni dani", "Mala djeca" nominirana su za tri Oscara (Kate Winslet, Jackie Earle Haley, scenarij).

Ovosezonsko izdanje Kinoteke Junior, programa filmskih klasika namijenjenih djeci, zaključuje se filmom "S vrazima nema šale". Riječ je o još jednoj popularnoj češkoj bajci inspiriranoj prozom Božene Němcove, u kojoj će skupina dobroćudnih vražičaka pomoći mladome mlinara da stekne ljubav i bogatstvo. Inteligentni humor, zabavni songovi, maštovita scenografija i nadahnuti glumački nastupi učinili su ovu fantastičnu komediju u režiji Hyneka Bočana omiljenim filmom iz djetinjstva nekoliko generacija gledatelja.

Ciklus filmova nominiranih za Nagradu publike LUX zaključuje "Alcarràs" španjolske redateljice Carle Simón, prvi film na katalonskom jeziku koji je osvojio berlinskog Zlatnog medvjeda. Ova priča o obitelji koja živi od uzgoja breskvi na svojoj farmi dirljiva je posveta tradicionalnim poslovima koji polako nestaju i bliskosti koju pruža život u maloj zajednici.

Izvor: Društvene mreže