Ako ste ljubitelj automobila sigurno postoji barem jedan konceptni automobil koji biste rado vidjeli na cesti
Nažalost, malo koji koncept doživi ovakvu sudbinu, a i tada se od izvornog modela drastično razlikuje, pa je možda i bolje da najdraži nam modeli nikad ne završe u serijskoj proizvodnji. Peugeot ima nekoliko modela kojima su nas iz autosalona u autosalon oduševljavali i ostavljali u čudu, a mi ćemo nabrojati pet najimpresivnijih.
Peugeot SR1 još uvijek je svjež, a njegove linije vjerno prenose aktualni modeli iz game francuskog proizvođača, poput nove 208-ice. SR1 nam je predstavljen 2010 u Ženevi, a u pitanju je kabriolet s hibridnim dizelsko električnim pogonom Hybrid4 o kojem više možete pročitati klikom na link ovdje. Budući da je riječ o funkcionalnom primjerku i dalje gajimo nade da bi mogao dobiti zeleno svjetlo za serijsku proizvodnju.
Peugeot 20Cup je dovoljno neobičan da bi uistinu mogao završiti u proizvodnji. Koncept tricikla sazdanog od ugljičnih vlakana sa stražnjim pogonskim kotačem i 1.6-litrenim turbopunjenim benzincem zvuči kao izvrstan recept za zabavu. Prije dvije godine Francuzi su nam u Parizu pokazali i njegovu električnu izvedbu EX1 sa 340 KS, koja je dosad srušila čak šest rekorda za vozilo lakše od tone pa nas uopće ne bi iznenadilo kad bi sličan model uistinu završio u proizvodnji.
Ništa manje izglede za komercijalizaciju nema ni HX1 koji je Peugeotov prijedlog luksuznog monovolumena bliže budućnosti. Monovolumeni sami po sebi baš i nisu seksi, no sumnjamo da bi se itko posramio za upravljačem HX1. Automobil ne izgleda samo brzo, on uistinu jest brz. Kombinacija 2.2-litrenog dizelaša i elektromotora ima kombiniranu izlaznu snagu od 300 KS koja se putem automatskog mjenjača prenosi na sve kotače, a potrošnja u kombiniranom ciklusu deklariranja je na manje od tri litre goriva na stotinu kilometara.
Peugeot 908 RC je donedavno bio najimpresivniji model koji su Francuzi predstavili. Pomoću 5.5-litrenog dizelskog V12 sa čak 700 KS, posuđenog iz pobjedničkog bolida utrke 24 sata Le Mansa, ova luksuzna sportska limuzina sprinta je s mjesta do prvog kilometra za svega 22 sekunde te juri više od 300 km/h. 908 RC nas je podsjetio na još jedan sjajni i beskompromisni Peugeotov koncept - Oxiu iz 1988 koja je raspolagala 670 Ks snažnim biturbo punjenim V6. Ovaj automobil ispred svog vremena imao je elektronski kontrolirani stražnji spojler, prednji i stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem te upravljanje na sva četiri kotača.
Ipak, kad bismo mogli samo jedan model vidjeti u serijskoj proizvodnji, to bi bio Onyx. Postoji više razloga zašto nas je baš ovaj koncept, predstavljen prije nešto više od mjesec dana u Parizu, najviše impresionirao, a sve ih možete pronaći u članku ovdje