DOJMOVI ZRINKE PAVLIĆ

Nominacije za Oscara - uvijek neki dar-mar: Ove godine ima dosta nepravde

  • 27.01.2024 u 21:11

  • Bionic
    Reading

    Sad to već izgleda kao neki trik za privlačenje pozornosti. Čak i u godini kada su kandidati za nominacije relativno predvidljivi, pitomi i nekontroverzni - Akademija se nominacijama uspije nekome zamjeriti

    Svi smo znali da će 'Oppenheimer' dobit hrpetinu nominacija. Svi smo znali da će i 'Barbie'. Ova druga možda koju manje jer naravno da su muškići i njihove razorne igračke uvijek važniji od ženskica i njihovih šarenih i bezazlenih. Bilo je jasno da će i Yorgos Lanthimos pobrati svoj dio počasti jer to je otprilike ona doza čudaštva i filmske pomaknutosti koju Akademija može podnijeti. Očekivalo se da će Celine Song sa svojim 'Past Lives' dobiti nekakvu nominaciju jer je to razina promišljenosti i emocije koju Akademija može podnijeti.

    I mnoge su se druge stvari očekivale pa i točno predviđale. Znaš da će nominirat Scorsesea jer ne mogu ne nominirat Scorsesa, iako čovjek već desetljećima nije snimio ništa što ne vapi za škarama koje će to snimljeno skratiti za sat vremena (ili deset, kao u slučaju 'Vinila'). Bradley Cooper s 'Maestrom' navalio je s takvom kampanjom kao da u najmanju ruku misli Bidena u Bijeloj kući zamijenit pa bi vjerojatno izazvao i neki žešći incident da ga nisu nominirali. 'Anatomija pada' i 'Zona interesa' ziceri su još od Cannesa, gdje je jedan osvojio Zlatnu palmu, a drugi Grand Prix, a i za ostale nominirane filmove se govorilo da će biti nominirani, samo što ja sad ne mogu tu ništa o njima napisati jer im još nisam pogledala ni foršpan.

    Drugim riječima, činilo se da je pred nama jedna mirna, nekontroverzna oskarovska epizoda. Mirna plovidba kroz par atomskih eksplozija, ružičaste štikle koje se pretvaraju u Birkenstockice, žene optužene za ubojstvo supruga, par mutanata, naciste koji uz logor smrti žive u buržujskom raju i razmahane dirigente s umjetnim nosom.

    A onda su ovi iz Akademije opet uspjeli nekome stat na žulj.

    Izvor: Društvene mreže

    Mislim, stvarno moraš bit biser da među najbolje filmove nominiraš 'Barbie', a onda NE nominiraš ni glavnu glumicu ni redateljicu, ali zato nominiraš glavnog MUŠKOG. Da se razumijemo, ja nisam oduševljena filmom 'Barbie', ne mislim da je revolucionarni feministički manifest kakav bi čovjek očekivao od Grete Gerwig (više je razrjeđena feministička kamilica), ali to JEST film o ženama, o očekivanjima od žena, o ženskoj fantaziji i ženskoj stvarnosti, i bez Margot Robbie i Grete Gerwig doslovno kao takav ne bi postojao. Ako članovi Akademije misle da one nisu obavile posao vrijedan nominacije, to je legitimno - i ja tako mislim. Ali onda ni film nije dostojan nominacije za najbolji film. Ryan Gosling i America Ferrera oboje su odlični glumci, Gossling je još k tome i komičarski razvalio u filmu, pa je ok što su nominirani. No da on jest, a Margot i Greta nisu - evo, ja stvarno ne znam. Ili Akademija više ništa ne razumije o svojim nominacijama ili je riječ o negativnoj pristranosti i zanemarivanju važnih priznanja ženama.

    Jednostavnije rečeno, ili su glupi ili mizogini. Možebitno i oboje.

    Nominacije za Oscara 2024. Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

    Ima tu još par tužnih zanemarivanja, kao što je nenominiranje Grete Lee za glavnu ulogu u filmu 'Past Lives', koji ona gotovo u potpunosti glumački nosi, Velika je nepravda i preskakanje Charlesa Meltona, koji u filmu 'May December' samozatajno, ali spektakularno glumi muškarca u kojem čuči nikad odrastao dječak, zamrznut u dobi kada je seksualno iskorišten. Dalo bi se razgovarati i o tome je li Sandra Hüller nominirana za pravi od dva filma u kojima glumi, a koja su oba nominirana za najbolji film. Neki postavljaju i pitanje zašto nije nominiran Leonardo DiCaprio za ulogu u filmu 'Killers of the Flower Moon'. Ja ne jer ne vidim poantu nominiranja ni tog filma.

    No nijedan biser, izostavljanje, preskakanje ili zanemarivanje nisu takva budalaština kao ovo što su izveli s 'Barbie'. Ponekad imam dojam da takve stvari rade namjerno, samo da bi kontroverzijom privukli veće, pa makar i bijesno gledateljstvo. Problem je jedino što će ih zbog takvih stvari baš svi prestati shvaćati ozbiljno. Već sad nas je dosta.

    Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.