Nova brojka u Peugeotovom opusu prava je 'regeneracija' u oblikovanju automobila – gledano s nivoa dizajna, arhitekture, stila, ergonomije, ali i očuvanja okoliša. Francuski dizajneri poradili su na izgledu 208-ice, a rezultat toga je automobil manjih dimenzija, smanjene težine i puno boljih voznih svojstava, što doprinosi boljoj agilnosti i svakodnevnoj praktičnosti. Atletskog vanjskog izgleda, Peugeot 208 svakako nameće neke nove standarde i pomiče granice ljepote u svom segmentu
No 208 je puno više od lijepog tijela – stručnjaci su uspjeli postići veće zabavne i sportske vozne karakteristike nizom optimizacija u unutrašnjosti. Okruženje vozača je u potpunosti redizajnirano da bi postalo istinski inovativno i pristupačno. Jedan od najuočljivijih elemenata koji dominira unutrašnjim prostorom je veliki ekran osjetljiv na dodir, a novost je i head up displej u razini vozačevih očiju. A ono što će vas stvarno iznenaditi i oduševiti je ponašanje u vožnji. Zahvaljujući manjem obruču upravljača, koji jako dobro leži u rukama, vozaču je dostupan viši nivo upravljanja i agilnost vozila.
Kako bi optimizacija bila ukupna, za putnike straga osigurano je znatno više prostora, a obilje korisnog prostora uz visok nivo integracije novih digitalnih tehnologija upotpunjuje visok dojam koji ovo vozilo ostavlja na vozače, jednako kao i na putnike.
Akcija u humanitarne svrhe
Ovaj jedinstveni, oslikani Peugeot 208, osim svojeg kreativnog značenja, dobit će i onaj humanitarni. Naime, 208 by ZV bit će prodan, a sav prihod od kupnje namijenjen je u humanitarne svrhe, i to za razminiravanje. To se pokazala kao i odlična prilika za suradnju s Dijanom Pleštinom, donedavnom savjetnicom za razminiranje u Ministarstvu vanjskih poslova, a sada novom ravnateljicom Ureda Vlade Republike Hrvatske za protuminsku djelatnost. Pleština je iskazala dobru volju i izašla u susret tom zanimljivom umjetničko-humanitarnom projektu te podržala akciju za razminiranje.
208 by Zlatan Vehabović
U sklopu predstavljanja Peugeota 208, palo nam je na pamet da bi bilo zanimljivo takav stilski vrh vidjeti u oslikanom izdanju. Tako je započela suradnja sa Zlatanom Vehabovićem, mladim hrvatskim slikarom koji se usprkos godinama istaknuo na mnogim zajedničkim izložbama, ali i na sedam samostalnih. No nikakvo ga iskustvo nije pripremilo na projekt u kojem se tek trebao dokazati.
Zlatan Vehabović glavni je i jedini dizajner krinoline za debitantski bal Peugeota 208. Pripremajući se za projekt i radeći na njemu tjednima, pokazao je još jednom da je umjetnik koji zna iskoristiti kreativnu podlogu do maksimuma, a 208 se pokazao kao neočekivana inspiracija. Oslikani 208 bit će izložen u MSU tijekom izložbe 'Ljubav prema riziku', čiji je glavni sponzor upravo Peugeot.
Za početak, recite nam kako je započela suradnja s Peugeotom?
Na poziv kustosice Leile Topić i MSU-a. U razgovoru s Leilom shvatio sam da bi to mogla biti jedinstvena prilika za posao ove vrste. Takvo što se ne odbija.
Što vas je privuklo projektu?
Njegova specifičnost. Zaista nikad nisam ništa slično radio. Dodatno, tu je dosta izazova.
Kako ste se pripremali za rad na projektu?
Istraživao sam gomile do it yourself siteova kako oslikati vlastiti auto, što je zapravo više odmoglo no pomoglo. Otkrio sam more kič ilustracija koje se (pretežito u SAD-u) rade na autima. No tu je svakako bila zanimljiva BMW-ova ART-Car serija, koja je bila korisna smjernica ka mojoj ideji. Dodatno sam testirao gomilu skica vlastitih crteža, ponajviše kako bih mirne savjesti odbacio ideju figurativnog predloška.
Kakav je Peugeot 208 kao materijal, podloga za stvaralaštvo? A kao inspiracija?
Vrlo zahvalan i užasno zahtjevan u isto vrijeme. 208-ica je sama po sebi sjajno dizajnirana. I u tome je bio problem. To je toliko definiran i u svakom smislu riječi ‘gotov proizvod’ da je iznimno teško na njega aplicirati vlastito vizualno rješenje i pritom ne narušiti ili razrijediti dojam koji nova 208-ica ostavlja na promatrača. Cilj mi je bio ne negirati automobil i unijeti zapravo minimalne intervencije kako bi njegov dizajn došao do izražaja.
Je li inspiracija za ovaj projekt došla automatski, brzo, ili je to bio polaganiji, suptilniji proces?
Rješenje je došlo kao posljedica vrlo sistematičnog procesa eliminacije ideja. Kao što sam i ranije naveo, testirao sam gomile potpuno oprečnih ideja tražeći rješenje koje će se uspješno nositi i koegzistirati s automobilom. Krajnja ideja je aplicirati geometrijski raster pravilnih linija koje nakon nekoliko različitih smjerova tvore gustu mrežu ili raster. To je ujedno motiv koji sam koristio na nekolicini ranijih slika netom po završetku studija.
Koliko ste vremena proveli na projektu?
Skupa s pripremom i izvedbom oko četiri, pet tjedana. Sama aplikacija rastera trajala je pet, šest dana, i to gotovo 24 sata na dan.
Koliko se rad na ovom projektu razlikuje od vaših dosadašnjih radova?
Drastično. Moja uobičajena umjetnička praksa nema puno dodirnih točaka s ovim zadatkom, što ga čini utoliko zanimljivijim.
Biste li ponovili cijelu priču?
U svakom trenutku.