'Obiteljska stvar' film je koji vrijeđa inteligenciju

• 30.06.2024 u 18:51

Taman kad čovjek pomisli da je Zac Efron podcijenjen, a zapravo solidan glumac i da Nicole Kidman, unatoč licu zamrznutom u vremenu, i takva glumom nadmašuje mnoge kolegice, Hollywood se pobrine za to da ih utrpa u klišeiziranu, bljutavu limunadu kojom pokušava zaraditi simpatije i dio ušteđevine sredovječnih gledateljica.

Nije nikakva tajna da pametni ljudi katkad proizvode glupa i isprazna djela, pogotovo u Hollywoodu. Režiseri, scenaristi, kamermani i svi ostali filmski radnici koji se često bore s konkurencijom za preživljavanje čitavu karijeru sretni su kad im se ponudi komercijalni projekt kao što je Netflixov film 'Obiteljska stvar' jer to znači da neko vrijeme neće morati strahovati od ovrha, izbacivanja iz kuće i premještanja djece iz pristojne škole u ilegalnu manufakturu pametnih telefona. No kada vidim da višestruko nagrađivani hollywoodski glumci, višemilijunski plaćene zvijezde - pristanu glumiti u ovakvoj jednoj bezvezariji, mozak mi se lagano prekobicne. Mislim, što li su to ponudili Nicole Kidman, ženi koja je nezaboravno utjelovila Virginiju Woolf u 'Satima' i za to pobrala zasluženog Oscara, da je prihvatila ulogu u ovom filmu? Da će joj doživotno plaćat mjesečnu penziju od milijun dolara? Da će spasiti pande, tuljane, ozonski omotač i vratit klimu u stanje u kojem je bila 1908.? Zaustavit ratove, izliječit rak, AIDS i dijabetes, riješiti siromaštvo i nejednakost? Jedino tako bih si mogla objasniti to što je nastupila u OVOME.

Ni za Zaca Efrona mi nije baš jasno što ga je nagnalo da pristane na ovo. OK, on možda nema takav ugled i poštovanje kao Kidman, ali definitivno više nije gladnjikavi glumac koji mora krpat kućni budžet konobarenjem u birtiji od filma do filma. Može si priuštit da malo i bira uloge pa nije sasvim jasno što ga je nagnalo da izabere baš ovu. Ne samo što je film gubitak vremena i za nas koji ga gledamo i za one koji su ga snimali, nego je još k tome uletio u ulogu koja sugerira njegovu vlastitu ispraznost i holivuđansku taštinu. Kathy Bates neću ni analizirati. Neke su stvari neobjašnjive.

Uglavnom, trenutačno najveći hit na Netflixu ne da nije zaslužio biti na vrhu te ljestvice, nego nije zaslužio ni da ga se snimi, a još manje da se o njemu razgovara. Pa ipak, učinit ćemo to, tek toliko da vas upozorimo.

• +6
    Obiteljska stvar Izvor: Profimedia / Autor: Netflix / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

'Obiteljska stvar' film je koji govori o romantičnoj vezi između pedesetogodišnje žene i 34-godišnjeg muškarca, ali ne obične 50-godišnjakinje i ne običnog 34-godišnjaka. Jer to bi bilo fakat nevjerojatno i sablažnjivo. Ovako, tu je riječ o 50-godišnjakinji koja izgleda kao Nicole Kidman, uspješna je i imućna spisateljica te o 34-godišnjaku koji je hollywoodska zvijezda, junak trbušnjaka i bicepsa, usplahireni san svake tinejdžerke diljem Amerike, i njezine majke također. Komičan moment nastaje iz toga što 50-godišnjakinja kći radi kao osobna asistentica zubatog abdominalca s hollywoodskim pedigreom. Još komičniji moment nastaje iz toga što ta kći mrzi svojeg napuhanog šefa i na početku filma daje/dobiva otkaz jer joj je cijeli taj poslovni i osobni odnos pojeo živce, dušu i pokoju vlas koju si je iščupala s glave. Pa mala načisto švikne kad uhvati mamu i ex-šefa in flagranti delicto.

Obiteljska stvar, film na Netflixu Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

I sad, mislio bi čovjek da tu možda i ima materijala za malo svježiju obradu te teme, da možda iz toga može ispasti zgodan i zabavan romcom, ako ništa drugo, za prikratiti ennui nedjeljnog poslijepodneva. ALI NE!!! Nemojte pasti u tu zamku. Da, ima materijala za nešto zgodnije, ali taj materijal nije iskorišten. I scenaristi i redatelj i glumci i apsolutno svi povezani s ovim filmom oslonili su se na apsolutno sve moguće istrošene klišeje da bi ga što brže snimili i što efikasnije izvukli pare od usamljenih sredovječnih žena koje će možda na trenutak pomisliti da se i njima može dogoditi takva romansa. Rezultat je bezličan, prazan, glup, neduhovit i bezvezan, a što je najgore i - uvredljiv. Uvredljiv za inteligenciju jer stvarno ne znam kome je mozak toliko umrtvljen da bi ovo mogao izdržati. Uvredljiv za film kao medij jer čak i digitalni zapis zaslužuje bolje. Uvredljiv za žene jer - moram li doista spomenuti da se o vezi između 50-godišnjeg muškarca i 34-godišnje žene ne pišu priče, ne raspredaju tračevi i ne glancaju bajkoviti vizuali jer je to uobičajeno i svima 'normalno'.

I da se vratimo na početak - film je uvreda za nekad sjajnu karijeru Nicole Kidman. Pa čak i za Zaca Efrona. No najveća je uvreda za vašu pretplatu na Netflix.