Festival izvedbenih umjetnosti Perforacije među rijetkima je koji se mogu pohvaliti s čak dva festivalska izdanja u istoj godini. Zvuči neuobičajeno, ali istina je jer se izlet domaćih i regionalnih umjetnika iz najšire shvaćenog kruga izvedbenih umjetnosti u New York u ožujku ove godine zaista može brojiti kao treće izdanje Perforacija u njihovoj ne dugoj, ali burnoj povijesti
Bilo kako bilo, 20. listopada u Rijeci počinje treće ili četvrto izdanje ovog sasvim posebnog festivala koji jednako tretira i suvremenoplesni projekt i solistički performans, akciju slikarske grupe kao i repertoarnu kazališnu predstavu. Nastavlja se već dan kasnije zagrebačkim dijelom programa, a završava u Dubrovniku 29. listopada.
Čast riječkog otvorenja pripala je najvećoj ovogodišnjoj produkciji festivala, suvremenoplesnoj predstavi 'Nafta' u koreografiji gostiju iz Brazila, para plesača i koreografa Ane Catarine Vieire i Angela Madureire. Predstava je posebno značajna jer nastaje u kooproduciji Perforacija i Drugog mora, jedne od prominentnijih organizacija na riječkoj nezavisnoj sceni.
'Nafta' je zato prilika ne samo da se aktualizira i drukčijim, u ovom slučaju plesnim jezikom, ispita ekološka, socijalna i politička težina priče o fosilnim gorivima, nego i sasvim konkretna povijest Rijeke i njezine rafinerije. Pritom, rad na predstavio bio je i prilika da suvremeni ples aktivno i kreativno živi i izvan Zagreba, pa će od suradnje s brazilskim gostima profitirati i riječka publika i izvođači, među kojima su Vladimir Ježić, Marko Kalc, Tanja Kalčić, Martina Rukavina i Nives Solodičić. Premijera 'Nafte' je u 20 sati u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku.
Drugi riječki dan ovogodišnjih Perforacije, kad na istom mjestu nastupaju Rosana Hribar i Gregor Luštek kao primjer umjetničkog i životnog partnerstva kroz suvremeni ples, ujedno je i prvi zagrebački. Kako je festivalski program ujedno i showcase za gotovo četrdeset producenata, selektora i ostalih programatora iz cijele Europe, ne treba čuditi da je program 21. i 22. listopada toliko bogat da mora početi već u poslijepodnevnim satima. Prilika je to i za takozvanu običnu publiku da vidi predstave domaće nezavisne scene koje upravo zato baš i ne igraju često, poput 'Izloga' Bobe Jelčića i Nataše Rajković, 'Salome' Branka Brezovca, 'Kriegspiela' Damira Bartola Indoša.
Posebna napomena za ljubitelje nedramskog kazališta glasi: ne propustiti splitsku novocirkusku atrakciju Room 100 i prvo zagrebačko gostovanja nedavno u Puli praizvedene predstave jednog od najdarovitijih domaćih koreografa Matije Ferlina 'Samice'