Po našem skromnom sudu, najspektakularniji trenutak prilično spektakularnog otvorenja Olimpijskih igara u Parizu bio je nastup francuskog metal benda Gojira s mezzosopranisticom Marinom Viotti, održan na pročelju nekada tamnice, danas muzeja Conciergerie na obali rijeke Seine
U izrazito nadahnutom nastupu, ultrapopularni francuski bend koji je više puta nastupao i u Zagrebu, posljednji puta prije točno dvije godine u rasprodanom Domu sportova, izveo je medley svojih hitova s pjesmom Ça ira, poznatom iz francuske revolucije.
I sam nastup bio je svojevrsna simulacija francuske revolucije: uz doslovne prizore obezglavljivanja francuske kraljice Marie Antoinette, koja je tijekom revolucije bila utamničena upravo u zgradi s čijeg pročelja su svirali i pjevali Gojira i Viotti, vidjeli smo i zapanjujuću pirotehniku.
Dok su članovi Gojire ispaljivali rifove s prozora dvorca, praćeni biblijskom kišom, Marina Viotti je doplutala rijekom Seine na stiliziranom plovilu, a s prozora Conciergeriea sinkronizirano su 'pjevale' odsječene glave Marie Antoinette u rukama glumica.
Nastup je završen eksplozijom tisuća crvenih traka koje su trebale simulirati prolivenu krv francuskih vlastodržaca u revoluciji kojom je narod prekinuo stoljeća apsolutističke monarhije u Francuskoj te tako pokazao put ostatku Europe i svijeta, postavivši temelje za uređenje po imenu demokracija u kojemu danas tvrdimo da živimo.
Ne samo da smo uživali u spektakularnom nastupu, već i u povijesnom trenutku u kojemu su Olimpijske igre pod svoje okrilje pripustile heavy metal, često neopravdano podcjenjivani segment globalne kulturne baštine. I to baš preko također neopravdano potcjenjivanog benda iz Landesa, čiji sofisticirani, progresivni metal s ekološki osviještenim tekstovima im je priskrbio više nominacija za Grammy.