VISOK POSTOTAK USPJEHA

Otkriven algoritam koji prepoznaje knjiške hitove!

11.01.2014 u 08:21

Bionic
Reading

Informatičarka Yejin Choi objavila kako je pronašla algoritam po kojem se može poprilično sigurno ustvrditi hoće li neka knjiga postati hit među čitateljima ili neće

Nakon analize provedene nad 800 knjiga dostupnih na Projektu Gutenberg, Yejin Choi sa Sveučilišta Stony Brook ustvrdila je da može sa 84-postotnom sigurnošću znati ishod popularnosti nekog romana.

Sa svojim suradnicima knjige je podijelila po vrstama i žanrovima. Prvo su analizirali umjetnički stil prvih tisuću rečenica svake knjige te to usporedili s brojem downloada proučavanih naslova. Iz toga su izvukli zaključak koliko stil utječe na popularnost. Zaključili su da manje popularne knjige sadrže više glagola i priloga te stranih riječi, a u prilog popularnosti nekog naslova ne ide ni učestalo korištenje klišeja. Loše prolaze i oni koji često rabe opisne pojmove za emocije i akciju, a bolje se pozicioniraju izjavne formulacije rečenica.

Svoje spoznaje primijenili su i na knjigama izvan Projekta Gutenberg te s točnošću odredili uspjeh sedam od 10 odabranih knjiga, a tu su se našli 'Izgubljeni simbol' Dana Browna i 'Starac i more' Ernesta Hemingwaya. Očekivali su probleme s analizom Hemingwaya jer njihov sustav valorizira djela prema složenosti sintaktičkih struktura, a poznato je da Hemingwayev rad odlikuje baš suprotna jednostavnost, no do toga nije došlo.

Zanimljivo je i da su ustvrdili kako su čitljivost i nagrađivanost romana na suprotnim stranama.

Znanstvenici koji su se bavili ovim istraživanjem tvrde da je to prvo takvo te jedino koje se bazira na kvantiteti, a ne na kvalitativnim svojstvima napisanog te da im je količina analiziranih knjiga garancija pouzdanosti metode. S njima se pretjerano ne slažu autori, izdavači i urednici koje je The Guardian zamolio za mišljenje jer ipak daju prednost kvaliteti literature pred njenim prodajnim potencijalom.