Retrospektivna izložba Vladimira Becića s oko 150 djela tog istaknutog hrvatskog slikara otvorena je 6. prosinca u zagrebačkoj Galeriji Klovićevi dvori, 34 godine nakon njegove posljednje velike izložbe, koja je bila postavljena u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu
Autori izložbene koncepcije su Zvonko Maković i kustosica Iva Sudec Andreis.
'Radeći na ovoj izložbi bio je užitak ulaziti u Becićevu, fascinantnu, gotovo filmsku biografiju', rekao je Maković, izdvojivši razdoblje iz njegova života u kojemu je tijekom Prvog svjetskog rata radio kao fotoreporter za pariški časopis L'Ilustration, istodobno skrbivši o obitelji i slikavši bez prekida.
'Nastojali smo pokazati drugačijeg Becića, što su nam omogućile dosad javno nikada pokazane slike, među kojima je i 'Sestra i dva brata', nastala 1920. Samo je jednom pokazana u Zagrebu, potom je otišla u Ženevu i tek se prije dvije godine vratila u Zagreb, a takvih je radova mnogo', napomenuo je.
Kustosica Iva Sudec Andreis kaže kako Galerija Klović predstavlja jedan izvanredan slikarski opus s vremenskim odmakom od sto deset godina, kad nastaju njegovi prvi značajni radovi te trideset i četiri od posljednje njegove velike izložbe u Zagrebu.
'U nizu naših retrospektiva koje su kvalificirale i revalorizirale lik i djelo najvećih hrvatskih umjetnika, iznova te s novim tumačenjima rasvjetljujemo izniman opus i Becićev položaj u hrvatskome modernom slikarstvu – slikarstvu koje je doseglo razinu vrijednu antologiziranja', istaknula je.
Po njezinim riječima, pozamašan je popis izložbi, a još veći tekstova koji su postavili Becićevo djelo u sam vrh naše likovne produkcije, i to u polustoljetnome kontinuitetu.
'Iako su mu i publika i kritika odavno priskrbile status barda, hvaleći njegovu dosljednost, suverenost, bodrost i racionalnu jasnoću u savršenu odnosu volumena i tona na uljima ili pak fluidnost, krepkost i jedrinu u akvarelima, a muzeji i galerije ponosno istaknule njegova djela u svojim stalnim postavima, osjetili smo nužnost okupljanja najboljega iz Becićeva stvaralaštva', napomenula je.
Djela za izložbu su posuđena iz pedesetak muzejskih, galerijskih i drugih institucija te od privatnih vlasnika, a mnoga od njih tek su nedavno pronađena i sada se izlažu prvi put.
Slikarev opus predstavljen je kronološki, od akademskih godina iz Münchenu, preko ratnih godina do kraja četrdesetih. Uz mrtvu prirodu, portrete i aktove okupljene u tematske blokove, izložba donosi i dokumentarni materijal, fotografije, osobne predmete.
Modeli na izloženim portretima, pa i aktovima bili su mu najdraže osobe – supruga, djeca, unuci, ujak, bliski prijatelji, a mnogi među njima, ponajprije kći Vera Velebit koju je uz suprugu Ljubu i najčešće portretirao, te unuci Vladimir i Duško Velebit i Nena Prpić, pomogli su prilikom rada na izložbi u rekonstrukciji svih važnih događaja, osoba i odnosa.
Zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Jelena Pavičić Vukičević izrazila je uvjerenje da će ta izložba biti, ne samo prvorazredni likovni, nego i kulturni događaj na kraju ove i početku iduće godine.
Državni tajnik u Ministarstvu kulture Krešimir Partl, izaslanik premijer Andreja Plenkovića, ocijenio je kako je ta izložba hvalevrijedan doprinos novim iščitavanjima njegova stvaralaštva. 'U Europskoj godini kulturne baštine možemo se ponositi još jednim velikim projektom Galerije Klovićevi dvori', dodao je.
Da je riječ o 'kruni' Europske godine kulturne baštine smatra i izaslanica predsjednice Republike Hrvatske Renata Margaretić Urlić. 'Čestitke autorima na sjajnom izložbenom projektu, načinu i strasti kojom su istraživali Becićeve radove', poručila je.
Ravnatelj Galerije Klovićevi dvori Antonio Picukarić vjeruje da će ta izložba označiti završetak izuzetno uspješne godinu za Galeriju Klovićevi dvori, biti 'šlag na torti' niza ovogodišnjih velikih izložbenih projekata i prilika Zagrepčanima i turistima da vide nešto uistinu posebno.
Retrospektiva Vladimira Becića će biti otvorena do 10. ožujka.