'BICIKLISTIČKI DNEVNIK'

Stipan Tadić predstavlja intrigantne crteže pregaženih životinja

07.03.2017 u 15:08

Bionic
Reading

Stipan Tadić, kojeg mnogi trenutno ubrajaju u jednog od najtalentiranijih domaćih slikara na hrvatskoj likovnoj sceni, predstavnik je dijela nove, mlade generacije umjetnika koja pripada smjeru takozvanog novog hrvatskog realizma, a u Splitu se u Salonu Galić 10. ožujka otvara njegova izložba 'Biciklistički dnevnik'

Riječ je o seriji od 19 crteža maloga formata, nastalih prema fotografijama pregaženih životinja na koje je nailazio vozeći se biciklom. U katalogu izložbe navodi se citat autora: 'Slike predstavljaju ilustracije mrtvih životinja koje sam susreo i fotografirao na svojim biciklističkim putovanjima kroz Hrvatsku, Crnu Goru, Albaniju i Italiju. Napravljene su kao enciklopedijski crteži iz 18. st., pa su tako i izrađene u tehnici jajčane tempere. Pravilno poredani, crteži čine kratku narativnu priču u kojoj se oblici mrtvih životinjskih tijela od početka prema kraju sve više stapaju s tlom i okolinom, postajući nalik apstraktnim oblicima te na kraju dolazi do njihove potpune neprepoznatljivosti. Zadnja ilustracija predstavlja Raj, gdje se sve životinje ponovo susreću uz bicikl, koji predstavlja miroljubivi način transporta i neagresivan način života.'

Izložba Biciklistički dnevnik Stipana Tadića
  • Izložba Biciklistički dnevnik Stipana Tadića
  • Izložba Biciklistički dnevnik Stipana Tadića
  • Izložba Biciklistički dnevnik Stipana Tadića
  • Izložba Biciklistički dnevnik Stipana Tadića
  • Izložba Biciklistički dnevnik Stipana Tadića
    +3
Izložba Biciklistički dnevnik Stipana Tadića Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Licencirane fotografije

U predgovoru kataloga Višnja Slavica Gabout navodi da Tadić voli klasične slikarske i crtačke tehnike i postupke, metjerski maksimalno izbrušenu formu, besprijekornu kompoziciju i realističan prikaz - onakav kakav on u stvarnosti jest i kakvim ga on vidi. 'Zato je njemu od bitne važnosti pitanje neposrednog opažanja vidljivog svijeta. Pitanje realne stvarnosti i pitanje istine. Međutim, ma koliko se u svojim radovima trudio vidljivi svijet prikazati perfekcionistički vjerno i gotovo fotografski točno, on ga ipak nikada ne imitira, nego ga na svoj autorski način reproducira, odnosno suvremeno interpretira na način svoga vremena i svoje generacije', zaključuje Gabout.