'SUNNY SIDE' LANE STOJIĆEVIĆ

Što veže hotel u Primoštenu i slavnog filmaša Orsona Wellesa? Ova izložba to otkriva

13.04.2018 u 12:41

Bionic
Reading

U Galeriji PM Doma hrvatskih likovnih umjetnika 19. travnja otvara se samostalna izložba multimedijalne umjetnice Lane Stojićević 'Sunny Side', za koju je autorica inspiraciju pronašla u inovativno izgrađenom bazenu hotela Zora u Primoštenu. Danas je privatiziran i preuređen, a izgrađen je 1969. prema projektu Lovre Perkovića. Potaknuta činjenicom da je na turističkoj reklami iz 1971. dokumentiran slavni gost hotela Orson Welles, Stojićević gradi narativ o asocijativnoj futurističkoj kupoli bazena.

'Dođite i vidite istinu!'

Tim je sloganom Jugoslavija od početka pedesetih godina 20. stoljeća pozivala građane drugih država da ju posjete i na vlastite se oči uvjere u sunčanu stranu sveobuhvatnog socijalističkog modernizacijskog pokreta na njezin način. Upravo su turistički objekti planski građeni kako bi svojim modernim dizajnom disali u skladu s prirodnim i društvenim okolišem nudeći estetsko i etičko iskustvo zemlje, koja je vješto balansirala na razmeđi hladno-ratovskih podjela svojim politikama nesvrstanosti. Modernizacijskim procesima i gradnji sunčane strane priključila se i filmska industrija, usmjerena ka razvijanju stanovitog liberalno-tržišnog modela na lokalni način koji je uključivao izgradnju filmskih studija i upisivanje u međunarodnu mrežu filmskih koprodukcija, stoji u tekstu o izložbi Lane Stojićević koji potpisuje Ivana Meštrović koja dodaje da su upravo potrebe snimanja u Hrvatsku početkom 1960-ih dovele i proslavljenog filmaša Orsona Wellesa.

Sunny side
  • Sunny side
  • Sunny side
  • Sunny side
Lana Stojićević, Sunny Side Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Lana Stojićević

'Je li se Orson toga jutra našao ispred takozvanog letećeg tanjura kako bi testirao jedan od svojih atipičnih, polisemnih filmskih rukopisa, pokazat će vrijeme. Danas, u doba post-istine kada nam različiti mediji združeno serviraju niz ‘alternativnih’ činjenica, potraga za istinom (znamo li kojom?) sve je zamućenija. Stoga je zanimljivo vratiti se razloženim materijalnim reliktima, te tako promotriti i semiološki razložiti sliku jednog izmijenjenog, ali i nadalje živog društva', navodi Meštrović ističuči da se u proces potrage uključila i Lana Stojićević koja će na izložbi pokazati niz fotografija, jedan videozapis i popratnu maketu.

Lana Stojićević (Šibenik, 1989.) diplomirala je slikarstvo 2012. godine na Umjetničkoj akademiji u Splitu, na kojoj od 2015. radi kao vanjska suradnica u zvanju asistentice. Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Na izložbi New East Photo Prize (Calvert 22 Foundation, London) 2016. godine osvojila je Metro Imaging Mentorship Award. Godine 2015. nagrađena je godišnjom nagradom Hrvatskog društva likovnih umjetnika za  mladog umjetnika/cu, drugom nagradom izložbe Young Contemporary Photography: Different Worlds (Galerija Photon, Ljubljana) i glavnom nagradom izložbe Erste fragmenti. Godine 2012. nagrađena je Rektorovom i Dekanovom nagradom, 2011. prvom otkupnom nagradom Zavičajnog muzeja grada Rovinja. Bila je nominirana za New East Photo Prize, HT nagradu i Nagradu Radoslav Putar. Članica je HZSU-a, HDLU-a i HULU-a.