kazališni događaj o kojemu svi govore

Thomas Ostermeier i berlinski Shaubühne sutra u HNK-u Zagreb s predstavom 'Vernon Suboteks 1'

29.04.2022 u 14:50

Bionic
Reading

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu ugostit će u subotu, 30. travnja, predstavu 'Vernon Suboteks 1' po romanu Virginie Despentes u produkciji berlinskog kazališta Shaubühne, koju je u petak redatelj Thomas Ostermeier najavio kao glazbeno-izvedbenu odiseju suvremenim Parizom

Predstava je koprodukcija s HNK-om Zagreb čija je intendantica Dubravka Vrgoč na konferenciji za novinare u foajeu kazališta rekla kako je riječ o iznimno važnoj suradnji koja seže unatrag do 2003. i prve predstave s kojom se preko Festivala svjetskog kazališta Ostermeier prvi puta predstavio hrvatskoj publici, Ibsenove "Nore".

Riječ je o jednom od najvećih suvremenih europskih i svjetskih redatelja, rekla je Vrgoč, a od tada do danas puno je njegovih predstava gostovalo u Zagrebu, posljednja od kojih je "Neprijatelj naroda" 2019. godine.

Ivica Buljan: Zagrebačka publika imat će priliku vidjeti suvremenu adaptaciju suvremenoga predloška

Ravnatelj Drame Ivica Buljan napomenuo je kako su to sve bile suvremene adaptacije klasika, a ovoga puta zagrebačka publika imat će priliku vidjeti suvremenu adaptaciju suvremenoga predloška, romana cijenjene francuske spisateljice francuske spisateljice i filmašice Virginie Despentes, čitane i u Hrvatskoj.

Ostermeier je rekao da je Despentes ovim romanom željela balzacovski obuhvatiti čitavu sliku društva, ne samo jedan njegov aspekt već ponuditi panoramu, napisati roman koji će zahvatiti sve kompleksnosti suvremenog Pariza, a "kada se takva strast susretne s redateljem poput mene, odmah sam se s time povezao".

Predstava se temelji na prvome dijelu njezine književne trilogije o Vernonu Suboteksu, vlasniku nekad popularne pariške trgovine ploča koji uslijed razvoja digitalnih usluga propadne, izgubi trgovinu i na kraju završava na ulici, gdje započinje odiseju 'couchsurfinga' sa starim prijateljima i ljubavnicama. To ga vodi na putovanje u dubine potpuno nesigurnog društva koje karakteriziraju podjele, klasne nejednakosti i društveno zanemarivanje.

Redatelj je naglasio da je predložak za predstavu značajno skraćen, na nekih 40 posto, pa ona traje "samo" četiri sata umjesto osam, koliko bi trajala u suprotnome, a predstavlja paletu zanimljivih likova – na pozornici ih je 16. "Za ovaj je komad izuzetno važna glazba – na pozornici je čitavo vrijeme i bend. U konačnici, on se dotiče puno za mene važnih pitanja i doista pokušava ponuditi široku sliku svega onoga što se događa sa svijetom danas i što smo izgubili u proteklih 30 godina", poručio je.

Konferenciji su nazočile i dvije glumice iz predstave, Stephanie Eidt i Mano Tiravong, koja se posebno osvrnula na jezik koji je, kako je rekla, vrlo vizualan, pun boje. "Despentes piše kao da boksa i nikada ne posustaje", rekla je Tiravong.