Na natječaj je pristiglo 2900 fotografija iz 16 zemalja svijeta
U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti (MMSU) u Rijeci u srijedu su predstavljeni radovi finalista i pobjednika na međunarodnom festivalu fotografije Rovinj Photodays koji će postati dio fundusa ovog muzeja.
Direktor festivala Denis Redić rekao je da protekle dvije godine zbog pandemije festival nije završni dio mogao održati u Rovinju, kao u nizu godina prije toga.
'No, natječaj smo bez poteškoća održali na online platformi te je odaziv bio izvrstan. Pristiglo je 2900 fotografija iz 16 zemalja svijeta. Brojem prijava prednjačili su fotografi iz regije, a prijave su stigle i iz Iraka, Irske, Koreje, SAD-a, Španjolske i drugih zemalja', dodao je.
U žiriju su bili direktor programa Centra za suvremenu fotografiju Photon u Beču Dejan Sluga kao predsjednik žirija, te kustosica MMSU Rijeka Sabina Salamon i fotograf Hrvoje Slovenc.
Denis Redić je istaknuo da je ovaj natječaj postao najvažniji dio festivala Photodays. Od osmog izdanja natječaj postaje međunarodni, a u žiri se biraju svjetski eminentni poznavatelji suvremene fotografije i trendova, rekao je.
Nagrade na festivalu su dodijeljene u šest kategorija - arhitektura, pejzaž, portret, dokumentarna, moda i akt-tijelo a najbolji među njima postaje i ukupni pobjednik natječaja te dobija nagradu Grand Prix te 2000 Eura.
Članica žirija Sabina Salamon navela je da je ove godine najviše prijava bilo mlađih autora.
Predstavila je fotografije i serije fotografija finalista i pobjednika, a to su Marija Janković u kategoriji arhitekture, Zuzana Pustaiova u kategoriji portreta i Ivana Jagušić za pejzaž. Alma Štrkljević je pobijedila u kategoriji moda, Ana Miletić u kategoriji tijelo, a Adrijana Urschall za dokumentarnu fotografiju. Pustaiova je i ukupna pobjednica.
Borislav Božić: 'Važno je samo je li fotografija dobra, bez obzira iz kojeg okvira dolazi'
U razgovoru o vrednovanju umjetničke fotografije u suvremenoj fotografskoj sceni predsjednik Foto kluba Rijeka Borislav Božić ocijenio je da se danas fotografska scena zatvara u okvire kao što su članstvo HDLU ili ULUPUH, hobistička fotografija i muzeji, te se te grupacije vrlo rijetko prepliću. Na kraju se ipak samo gleda je li fotografija dobra, bez obzira iz kojeg okvira dolazi, naveo je Božić.
Denis Redić je rekao kako je dobijao brojne primjedbe kada su nagrađivani radovi na festivalu odabirani temeljem njihova koncepta, a ne zbog klasičnih estetskih vrijednosti. Treba tragati za novim izazovima, ne može se zauvijek ostati u fine art okviru, ustvrdio je.
Prvih deset godina festival je nagrađene radove donirao Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu, a 2020., godine Europske prijestolnice kulture u Rijeci otvorio je suradnju s riječkim MMSU, te od tad nagrađeni radovi postaju dio fotografske zbirke tog muzeja.