Otvorenje grupne izložbe koncertne fotografije 'Beyond Sound Vol. 3' održat će se u srijedu, 19. ožujka s početkom u 19 sata u Grif Baru Zagreb (Savska cesta 160). Izložbu organizira Leonora Bedić (Ribek Artz) u suradnji s Fotosekcijom KSET-a, čiji će talentirani članovi ovom prilikom predstaviti svoje radove, odnosno najbolje trenutke uhvaćene na koncertima, zamrznute u vremenu, ali i dalje pune energije i emocija
Nakon prošlogodišnjih uspješnih koncertnih izložbi u zagrebačkim klubovima Močvara i Route 66, stiglo je na red i treće izdanje fotografske izložbe 'Beyond Sound' u Grif Baru Zagreb, prostoru poznatom po podršci umjetnicima i kreativnoj sceni Zagreba, stoji u najavi.
'Beyond Sound Vol. 3' izložba ponovno obećava nove perspektive i nezaboravne glazbene prizore talentiranih fotografkinja i fotografa, uz dobru atmosferu i društvo te neizostavnu podršku lokalnoj umjetničkoj i glazbenoj sceni. Na izložbi će izlagati sljedeće autorice i autori: Željka Baća, Lea Balić, Ivor Bulat, Tamara Ćorić, Maja Ivošević, Sanja Junaković, Katarina Pešić, Vedran Radovanović, Dragana Raič i Martina Šola.
Izložba će trajati od 19. ožujka do 2. travnja, a ulaz je besplatan. Autorica naslovne fotografije je Katarina Pešić.
OSVRT GRUPNE IZLOŽBE 'BEYOND SOUND VOL. 3':
Ovog puta fokus je na Fotosekciji KSET-a koji predstavljaju svoje radove, odnosno najbolje uhvaćene trenutke na koncertima u fotografiji. Okupljeni članovi svojim radom i trudom održavaju tradiciju analogne fotografije te ujedno njeguju i prate moderne tehnike digitalnog fotografiranja.
Autorice/autori fotografija na svojstveni način prikazali su bit koncertne fotografije. Ona je brza, dinamična, vječna u pokretu, nepredvidiva u kojem je potrebno uključiti vlastitu snalažljivost u traženju kompozicije u prostoru; bilo ono mali ili veliki prostor. Ono što dodatno oduševljava i daje posebnost fotografijama je potpuna igra, odnosno eksperimentiranje kako s kompozicijama, tako ujedno i sa svjetlom, izrazima lica protagonista te sve prisutnija dupla ekspozicija koja nije jednostavna i treba znati što raditi i u kojem smjeru autori žele ići.
Što se tiče samih fotografija, prisutne su crno-bijele i fotografije u boji. U velikoj većini fotografije u boji imaju kreativnu mješavinu pozadine u kontekstu zamućenja pokreta i živih boja, što sugerira dinamičnu i energičnu atmosferu glazbenog događaja uživo, bio to rave party, koncert elektronske glazbe ili rock’n’roll festival. Korištenje svjetlosnih tragova na pojedinim fotografijama stvaraju osjećaj kretanja i brzine, odražavajući ritam i intenzitet glazbe, dok različite perspektive i kutevi snimanja dodaju raznolikost seriji.
Emocionalni izrazi su intenzivnog fokusa i koncentracije u kojima se odaje duboka povezanost s glazbom i činom stvaranja. Priče koju fotografije pokušavaju ispričati je priča o umjetničkoj strasti i snazi izvedbe, s obje strane. To su snimke sirovih emocija, intenzivnih fokusa potrebnog za prenošenje poruke kroz glazbu. Ljepota u crno-bijelim fotografijama je ta što u nedostatku boja – upravo ona poboljšava raspoloženje, dopuštajući gledateljima da se usredotoče na teksture, svjetlo i cjelokupni osjećaj scene. Konceptualnost se u odabranim fotografijama provlači kroz prizmu intimnih portreta unutar koncertnog konteksta, dok se u nekim fotografija fokusira na zajedništvo i interakciju glazbenika, ističući sinergiju koja se stvara tijekom nastupa.
Koncertna fotografija ne svodi samo na portretiranje, već na prenošenje cijele atmosfere događaja- svjetla, dima, publike, energije. Važno je uhvatiti pokret, emocije i spontanost izvedbe. Eksperimentiranje s kutovima snimanja, rasvjetom i kompozicijom može rezultirati jedinstvenim i upečatljivim fotografijama. Dobre koncertne fotografije pričaju priču, stvarajući uspomene i emocije kod promatrača.
Fotografija slavi transformativnu prirodu i sposobnost autora da se poveže sa svojom publikom kroz svoju umjetnost.
Napisala: Magdalena Rikanović