Zagrebačka filharmonija (ZF) pod ravnanjem maestra Ivana Repušića izvest će u petak, 12. veljače, u Tvornici kulture, u sklopu svoga Plavog ciklusa, Siegfriedovu idilu Richarda Wagnera i 8. simfoniju u G-duru, op. 88 Antonína Dvořáka.
Tako će Tvornica kulture u zagrebačkoj Šubićevoj ulici ponovno biti mjesto susreta zagrebačkih filharmoničara s publikom, a koncert će, s početkom u 19.30 sati biti održan u skladu s epidemiološkim mjerama.
Koncert je u četvrtak priopćenjem najavio ZF, istaknuvši kako će izvedbom ravnati maestro Ivan Repušić, jedan od najznačajnijih i najuspješnijih hrvatskih dirigenata mlađega naraštaja.
Podsjeća se kako je Wagnerova "Siegfriedova idila" trebala odraziti skladateljevo oduševljenje novopečenim brakom, dugo iščekivano rođenje sina Siegfrieda, vječnu ljubav prema Cosimi, kao i rad na operi "Siegfried", trećoj u tetralogiji "Prstena Nibelunga", kao najvećem umjetničkom pothvatu cjelokupne Wagnerove karijere.
Navodi se kako je Wagner temu zapisao dan nakon Fidijeva rođenja te da je "malena ptica počela pjevati s prvim zrakama sunca, negdje oko četiri izjutra, u vrijeme kada se Siegfried rodio". Prva tema javlja se i u trećem činu 'Siegfrieda', druga, uvedena u oboi, intimna je uspavanka koju je Wagner zabilježio na Silvestrovo 1868.
Kada je pak riječ o Dvořákovoj 8. simfoniji, napominje se kako se Dvořák, želeći skladati drukčiju od svih svojih simfonija, a glazbeni sadržaj oblikovati na novi način, u 'Osmoj' jasno odmaknuo od najvećeg uzora - Johannesa Brahmsa čiji je utjecaj pak snažno prisutan u prethodnim Dvořákim simfonijama, Šestoj i Sedmoj.
"Čini se da je u tome i uspio - veliki češki dirigent Rafael Kubelik, uvježbavajući uvodne fanfare finalnoga stavka, poručio je orkestru: Gospodo, u Češkoj trube nikad ne zovu na bitku - one uvijek pozivaju na ples", stoji u priopćenju.
Ivan Repušić (1978.) studirao je dirigiranje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasama Igora Gjadrova i Vjekoslava Šuteja. Usavršavao se kod uglednih dirigenata poput Jorme Panule, Gianluigija Gelmettija, Kazushija Onoa i Donalda Runniclesa. Profesionalnu karijeru započeo je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu (2002.) gdje je obnašao funkcije šefa dirigenta i ravnatelja Opere (2006. - 2009.).
Profesionalni rad u njemačkim kulturnim ustanovama počeo je na funkciji prvoga dirigenta Državne opere Donje Saske u Hannoveru (2010. - 2013.). Nakon debitantskoga nastupa u Njemačkoj operi u Berlinu u produkciji Puccinijeve opere "La bohème" (2011.), imenovan je dirigentom te ugledne operne kuće (od sezone 2012./2013.) i u njoj od 2014. djeluje kao prvi stalni gost dirigent. Do danas je ostvario niz uspješnih opernih izvedbi, kao što su "Macbeth" , "Tosca", "Turandot ", "La bohème" , "Evgenij Onjegin", "Nabucco", "Krabuljni ples", "La traviata" , "Carmen", "Čarobna frula", "Lucia di Lammermoor" i "Tannhäuser".
Bio je glavni glazbeni ravnatelj Državne opere u Hannoveru od 2016. do 2019.i za to je vrijeme dirigirao mnogim premijernim opernim naslovima. Ravnao je i mnogim uglednim orkestrima u Europi i šire, a redovito gostuje i na europskim festivalima i glasovitim pozornicama.