lamia nekretnine

5 razloga zašto angažirati agenciju za prodaju vaše nekretnine

14.11.2019 u 09:06

Bionic
Reading

Kupci i prodavatelji su na različitim stranama kada je riječ o prodaji nekretnine. Što jedan nastoji postići je najčešće potpuno suprotno od onoga što želi druga strana – kupac nastoji proći što povoljnije, a prodavatelju je uvijek premalo, to je sasvim prirodno. A ipak, njihov cilj je isti – prodaja/kupnja nekretnine

Obje strane mogu značajno profitirati ukoliko angažiraju agenta za posredovanje u prodaji nekretnine da im pomogne, u nastavku je pet najčešćih razloga zašto vam je u tom procesu potreban stručnjak.

1. PAPIROLOGIJA

Ukoliko vam to nije posao ili barem hobi prosječno ćete za vrijeme svog života obaviti 1-2 kupoprodaje nekretnina. Šanse da ne baratate pojmovima, zakonima i dokumentacijom vezanom za kupoprodaju nekretnine su velike bilo da ste kupac ili prodavatelj.

Srećom, vaš agent, iako nije odvjetnik, jako je dobro upoznat s cijelom procedurom, u tom procesu prati ga iskusan odvjetnik i sve te usluge uključene su u iznos provizije.

Kupnja i prodaja nekretnine predstavljaju jedan od važnijih događaja u životu i morate znati da neke od pogrešaka u ovom području mogu koštati isto ili značajno više od provizije koju ćete platiti.

2. VJEŠTINE PREGOVARANJA

Zapamtite da je vaš agent plaćen samo ako vi dobijete najvišu moguću cijenu za svoju nekretninu.

Agenti su uvježbani da pregovaraju, njihovo iskustvo u tome je veliko i svakodnevno. Oni znaju koje metode najčešće funkcioniraju a koje ne, većinu su ih u svojoj karijeri isprobali. I najvažnije, nisu emocionalno uključeni i subjektivni razlozi im ne umanjuju sposobnost da jasno sagledaju situaciju.

Mnogi smatraju da je direktno pregovaranje s kupcem/prodavateljem transparentnije i da svatko može najbolje sam zastupati vlastite interese. Mogli bismo se i složiti s time pod uvjetom da su obje strane u transakciji razumne osobe koje se međusobno dobro razumiju i slažu. Nažalost, najčešće nije uopće tako i vaš agent je tu tampon zona među svim stranama u procesu.

Vrlo često se nađem u ulozi “lošeg policajca” i na taj način mogu spriječiti da međusobni animoziteti i neslaganja ubiju dogovor. Imajte na umu da se dešava da prodavatelj odbije dobru ponudu samo zato što im se kupac nije svidio. Imajući posrednika u procesu kupoprodaje međusobna interakcija kupca i prodavatelja svedena je na minimum i puno je manja mogućnost da se takve stvari događaju i da stvari postanu osobne.

3. KOLIKO VAŠA NEKRETNINA ZAISTA VRIJEDI

Odrediti početnu cijenu nekretnine najvažnija je stvar za dobru i brzu prodaju. Cilj vam je dobro postaviti cijenu u startu kako bi privukli prave kupce i smanjili vrijeme provedeno na tržištu. Trebate nekoga tko je objektivan i tko će vam reći istinu a ne ono što želite čuti.

Vi možda točno znate koju cijenu želite dobiti za svoju nekretninu ali agent će znati koliko je to realno. Možete usporediti slične nekretnine na oglasniku i vidjeti koja je njihova tražena cijena, čuli ste od susjeda za koliko je on prodao svoj stan no to najčešće nisu pouzdane informacije. Vaš agent će znati što se zadnje u vašoj ulici zaista prodalo i po kojoj cijeni, što se planira graditi u vašem susjedstvu i po kojoj će se cijeni prodavati, informacije do kojih bi vama bilo puno teže doći a vrlo su važne za pozicioniranje vaše nekretine na tržištu s ciljem što brže prodaje po najvišoj mogućoj cijeni.

4. STANJE NA TRŽIŠTU

Danas je prodavatelju lakše nego ikada doći do podataka o stanju na tržištu nekretnina - internet, vijesti, puno je informacija dostupno klikom miša. Kako ćete znati što se od toga odnosi baš na vašu nekretninu? Što sve te informacije znače za vas?

Često mi klijenti kažu “cijene rastu 10%” jer to je informacija s jučerašnjih vijesti, no on želi prodati stan na zadnjem katu bez lifta, za uređenje, u predgrađu. Takvi stanovi su dio statistike i rast njihove cijene je minimalan u odnosu na npr. male stanove u centru kojih nema na tržištu i cijena im je narasla i 30%.

5. ŠTO KUPAC TRAŽI

Pretpostavimo da odlučite sami prodavati vašu nekretninu, bez angažiranja stručnjaka. Staviti ćete oglas na najposjećeniji oglasnik, možda na još jedan koji je besplatan, napraviti ćete par fotografija, napisati opis stana i čekati da se kupac javi. Ljudi će dolaziti, hvaliti vam stan ali vrijeme prolazi a prodaja nije ni na vidiku. Što se događa? Znate li zašto se potencijalni kupci nisu odlučili kupiti vaš stan? Najčešće nemate te odgovore.

Vas agent prije svega ima već bazu potencijalnih kupaca za koje zna da traže nekretninu baš poput vaše i prvo će njima ponuditi vaš stan. Nije rijetko da se najbolje nekretnine upravo na taj način prodaju, bez da su uopće igdje oglašene.

Također, agent će znati što je kupcu važno te će upravo te karakteristike nekretnine naglasiti i pretvoriti ih u prednosti i koristi baš za tog kupca i time povećati šanse da se kupac odluči baš za vašu nekretninu.

Poznata uzrečica kaže da kada angažirate ljude pametnije od vas dokazujete da ste pametniji od njih. Trik je u tome da prepoznate kada i u kojem području trebate pomoć i da nađete pravu osobu za to.

Naši agenti su stručnjaci s dugogodišnjim iskustvom, licencirani, educirani i trenirani za ovaj posao. Ukoliko prodajete/kupujete nekretninu ili trebate savjet vezan za nekretninu obratite nam se s povjerenjem.

Sandra Gluvaković Juratovac
Ovlaštena agentica posredovanja u prometu nekretnina
Lamia nekretnine doo, Varšavska 7, 098-276-873