Uprava Prade vidi neiskorišten potencijal u globalnoj prepoznatljivosti brenda Versace, s ciljem razvoja njegova odvažnog estetskog izričaja i korištenja platforme grupe
Prema Lorenzu Bertelliju, voditelju CSR-a u Prada Grupi, Versace ima 'ogroman potencijal' i globalnu prepoznatljivost brenda.
Tijekom konferencijskog poziva, održanog s analitičarima i novinarima u četvrtak poslijepodne, nedugo nakon potvrde da talijanska luksuzna grupa preuzima 100 posto Versacea od Capri Holdingsa za 1,25 milijardi eura, Bertelli je istaknuo kako 'mnogi ljudi mogu misliti da je Versace daleko od estetike našeg postojećeg portfelja brendova, ali vjerujem da je to upravo snaga za našu grupu jer nema preklapanja u smislu kreativnosti i u smislu kupaca'.
Strateška vrijednost akvizicije
Iz tog razloga akvizicija je 'iznimno važna za dosezanje nove publike i izražavanje drugačije vrste poruke', istaknuo je Bertelli, a s majkom Miucciom Pradom bio je jedan od glavnih zagovornika kupnje Versacea. Također je istaknuo platformu Prada Grupe koja je 'prirodno skalabilna' i već funkcionira s brendovima Prada, Miu Miu, Church's i Car Shoe. Priznao je da će ovo 'biti velik posao, ali to je već u njihovom načinu poslovanja'.
Iako je Versaceovo poslovanje manje, Bertelli je rekao da su 'bili zapanjeni' vidjevši njegovu prepoznatljivost diljem svijeta, što ga rangira 'među prvih pet, 10 brendova', a to znači da je 'potencijal ogroman, ali vrlo dobro znamo da izraziti taj potencijal nije šetnja parkom'. Međutim 'vjerujemo da imaju dugoročno znanje za ovu transformaciju i da učine brend Versace uspješnim'.
Planovi za budućnost Versacea
Bertelli je naglasio da 'ne bi govorio o revoluciji' u Versaceu. 'Miu Miu nam je bio lekcija jer ga nismo dramatično promijenili, više je to bila evolucija. Miu Miu je bio na izvanrednoj putanji rasta i zabilježio je rekordnu godinu u 2024., s rastom maloprodajne prodaje od 93 posto.'
'Ponekad male stvari tu i tamo izazovu ogromnu razliku', rekao je Bertelli. 'Mislim da ne trebamo mijenjati brend, trebamo ga samo razvijati, učiniti da se prave stvari dogode i zajedno vratiti to da Versace bude ogroman uspjeh. Dakle trebamo samo biti strpljivi jer vrlo dobro znamo da ne postoji jedan jedini sastojak za uspjeh.'
Financijski aspekti transakcije
Transakcija će biti financirana s 1,5 milijardi eura novog duga, a on se sastoji od oročenog kredita od milijardu eura i 500 milijuna eura u objektu za premošćivanje. Očekuje se da će se zaključiti u drugoj polovici 2025. godine.
Andrea Bonini, glavni financijski direktor, rekao je da se očekuje da će Versace ostvariti prihode od 810 milijuna dolara u 2024. godini s operativnom maržom za koju se predviđa da će biti visoko jednoznamenkasto negativna. Brend posluje kroz globalnu mrežu od 227 trgovina.
'Njegov doprinos prihodu vrlo je uravnotežen u smislu geografskih područja, ali i u smislu kategorija proizvoda, između ready-to-wear i kožne galanterije', rekao je. Regija Europe, Bliskog istoka i Afrike predstavlja 42 posto prodaje, nakon čega slijede dvije Amerike s 31 posto i azijsko-pacifička regija s 27 posto ukupne prodaje. Maloprodaja čini 73 posto ukupne prodaje, veleprodaja 14 posto, a licenciranje 13 posto.
Reakcije stručnjaka
Luca Solca iz Bernsteina rekao je da sporazum vrednuje Versace na 1,3 puta njegove prodaje iz 2024., a koja je iznosila 1,03 milijarde dolara u godini koja završava 30. ožujka. 'Akvizicija će biti razvodnjavajuća za EBIT maržu grupe na pro-forma osnovi, s menadžmentom koji naglašava da će održiv rast prihoda, a ne strog fokus na sinergije troškova, biti prioritet', rekao je Solca.
Michele Norsa, posebni savjetnik predsjednika u Ferragamu i bivši izvršni direktor brendova od Valentina do samog Ferragama, izjavio je: 'Ovo je prekrasna i hrabra operacija za industriju u kompliciranom trenutku i za zemlju koja je izgubila kontrolu nad nekoliko brendova tijekom godina.' Prada Grupa 'ima sve potrebne vještine i stručnost za daljnji rast brenda. Ne vidim ništa negativno u ovom sinergijskom poslu jer omogućuje pokrivanje različitih kupaca'.
Jelena Sokolova, viša analitičarka dionica u Morningstaru, rekla je: 'Pradina kupnja Versacea ima smisla i financijski i u smislu tajminga. Pradina profitabilnost i novčana pozicija ojačale su posljednjih godina, potaknute snažnim zamahom brenda. Ova akvizicija ima strateškog smisla jer oba ova brenda prolaze kroz modne cikluse, a vlasništvo nad više brendova s vrlo različitim estetikama — maksimalistička za Versace i minimalistička za Pradu i Miu Miu — moglo bi pomoći u ublažavanju cikličnosti performansi.'