Modni brend Attico ruši stroge granice seksi, chic i ležerne odjeće te predstavlja impresivne modne komade. U haljini ovog brenda bit ćete zamijećeni, to je sigurno. Gledajući kreacije koje pršte perjem, sjajem i šljokicama, uz dodatak izazovnih krojeva i proreza, mnogi se pitaju kako nešto na granici kiča može izgledati tako dobro? Giorgia Tordini i Gilda Ambrosio, koje stoje iza Attica, otkrile su zanimljivu modnu formulu pomoću koje danas stoje uz bok modnih legendi, a sve je započelo - ogrtačem
Attico je šest godina star brend neodoljivog talijanskog dua koji čine Gilda Ambrosio i Giorgia Tordini. Njihova pretjerana moda čisti je užitak, pomalo neumjerena, kičasta, ali jako opojna. Nedavna Atticova zabava organizirana na njujorškom Manhattanu pokazala je u punom sjaju prepoznatljive mini haljine za velike događaje, kreacije u kojima ćete uvijek biti primijećeni i zapamćeni.
Nasljednica Ivy Getty šepurila se u kombinezonu otvorenih ramena i posutom raznobojnim šljokicama; dizajnerica cipela Amina Muaddi prošetala se prostorijom u limetazelenoj minihaljini s crnim šavovima i izrezima; DJ-ica Kitty Cash pozirala je u vrućem ružičastom satenskom grudnjak-topu i zeleno-crnoj kožnoj minici na zebraste pruge. Usporedbe radi, i za bolje stvaranje dojma, Nadia Lee, influencerica koja je postala umjetnica, izgledala je vrlo 'pitomo' u oskudnoj haljini s uzorkom leoparda i prorezom preko torza.
Iako je crna haljina u većini prilika nepogrešiv izbor, to nije slučaj s Atticom. Kada je riječ o ovom brendu, onda su sjaj, blještavilo, hrabri prorezi i izazovni krojevi prvo što trebate potražiti. Osim ako ste disko legenda Gloria Gaynor, koja je dan nakon 79. rođendana na spomenutom partyju izvela hitove 'Killing Me Softly' i 'I Will Survive' u crnoj haljini s rukavima obrubljenim perjem, također dizajnom Attica.
Osnivačice Attica, koje su otvorile svoju prvu pop-up trgovinu u ulici Wooster u SoHou, najbolje od svih predstavljale su svoj brend. Tridesetogodišnja Gilda Ambrosio nosila je višebojnu šljokičastu haljinu s izrezima i prorezima koji su previše komplicirani da bi se sažeto opisali, a pristajala joj je kao salivena. S druge je strane 37-godišnja Giorgia Tordini izgledala tip-top spremna za diskoteku u haljini šarenog printa s dodatkom volana i izreza.
Odjeća po kojoj je poznat Attico živo podsjeća na onu rock glam božica koje su vladale u svoje vrijeme: Cher u danima u kojima ju je odijevao Bob Mackie te Biance Jagger i Jerry Hall u razdoblju Studija 54. Ipak, ovaj brend svojim dizajnom nevjerojatno uspješno uspijeva izbjeći osjećaj nostalgije ili kostimiranja. Dua Lipa, Rihanna i Beyoncé odjenut će Attico - i to ne samo na pozornici.
Moda, gotovo nevezano za trendove, uvijek ima tendenciju da ogoli i pokaže kožu, a Atticov zavodljiv dizajn ističe se nevjerojatnom sposobnošću brisanja granica između pretjerivanja i chica. Popriličan je to podvig, s obzirom na omjer gole kože, perja i sjaja.
Promatrajući Atticove modne kreacije, čak i oni najiskusniji u modnom svijetu se pitaju – kako nešto što tako lako može biti totalni gaf na kraju ispadne pun pogodak? 'Radi se o ultimativnom talijanskom stilu, koji je glamurozan, ali bez pretjerivanja i razmetanja', kaže za NY Times poznata dizajnerica cipela Amina Muaddi, koja je upoznala osnivačice Attica u Milanu prije deset godina. 'Žestoko je, zabavno, koketno. Mlade žene, i žene općenito, žele se osjećati kao djevojke, ali i izgledati kao one kad izađu', dodaje.
Prije nego što su 2016. predstavile Attico, Ambrosio i Tordini odvojeno su prikupile, kako će se kasnije pokazati, ključnu publiku tijekom buma popularnosti uličnog stila. Riječ je, naravno, o modnim influencericama. Njihov modni stil lelujao je negdje između predimenzioniranih Yeezusovih majica kratkih rukava i ekstremno širokih traperica, ljubičastog Pradinog kaputa i minica, svilenih haljina i Nikeovih tenisica.
Obje visoke, vitke i s dugom kosom, vrlo lako bi se mogle zamijeniti za sestre kojima slaganje modnih kombinacija jako dobro ide od ruke. Osim modnog ukusa, nadopunjuju se i njihove osobnosti. Tako sama Tordini za sebe kaže da je introvertna dok se Ambrosio opisuje druželjubivom, otvorenom i odvažnom.
Odrasle su u modnom okruženju. Otac Giorgie Tordini vlasnik je izložbenog prostora u Milanu dok obitelj Gilde Ambrosio posjeduje trgovine odjećom u Napulju. Studirale su modu u Milanu i radile kao konzultantice za modne brendove, a usput su postale street style zvijezde te jedne od prvih modnih influencerica.
Koliko god su im drugi brendovi voljeli slati odjeću, Ambrosio i Tordini namjeravale su stvoriti svoj brend. Konkretne planove počele su kovati tijekom vožnje taksijem između revija na njujorškom Tjednu mode u rujnu 2015. godine. 'Samo smo razmišljale o modi i onome što želimo učiniti', kazala je Tordini za New York Times i dodala: 'Naprimjer, onome što je nedostajalo, kako bismo se željele odjenuti, kakav je naš stav te kakva je žena koju smo zamišljali.'
Sve je počelo jednim odjevnim predmetom - ogrtačem - nastalim na temeljima vintage stilova koje su pronašle na Showplaceu, tržištu takve umjetnosti, dizajna i mode na Manhattanu. Svidjela im se ideja nečega što je seksi poput donjeg rublja, ali i tako svestrano. Može se pritom nositi samostalno, kao haljina, ili kao jakna preko traperica. Skicirale su kolekciju od 38 ogrtača i kratkih haljina, zamišljajući svijet svoje žene - gdje živi, koju glazbu sluša, što čita, kamo putuje. Ime je bila zadnja karika koja je nedostajala.
'Attico na talijanskom znači penthouse. Sažima čitavu priču i omogućuje vam da odmah zamislite o čemu se radi', rekla je Tordini. Godine 2016. prikazale su prvu Atticovu kolekciju u stanu u Milanu, uređenom i namještenom u stilu art decoa.
U to vrijeme Tjedan mode u Milanu bio je samo za luksuzne modne legende i velike face - kao što su Prada, Armani, Bottega Veneta, Dolce & Gabbana – i godinama se nije mijenjao. Pogled na nov, neovisan brend, posebno onaj koji su dizajnirale žene, bio je dašak svježeg zraka. Kao i njihovi stav i energija.
'Modne slike više nisu bile seksi', rekao je Vito Fernicola, fotograf koji je snimao Atticove kampanje. 'Kada su njih dvije lansirale brend, bilo je to stvarno šareno i seksi.'
Net-a-Porter je prvi preuzeo Atticovu kolekciju, uz gotovo 100 drugih trgovaca. Godinu kasnije Ambrosio i Tordini razgovarale su s potencijalnim investitorom Pietrom Ruffinijem. Njegov otac Remo Ruffini, modni mogul i milijarder koji stoji iza Monclera, financirao je novi investicijski instrument, Archive Srl, a Ruffini je s partnerom Stefanom Marcovaldijem istraživao potencijalna modna ulaganja. Na kraju je tvrtka preuzela 49 posto udjela u Atticu.
'Jedan od glavnih razloga za to što smo odlučili investirati bio je potencijal koji smo vidjeli u tom snažnom odmicanju od stereotipa o velikim i nevjerojatnim luksuznim brendovima', rekao je Pietro Ruffini. 'Također, sjećam se da su i prije našeg ulaganja mnogi ljudi koje sam poznavao, odnosno sve njihove djevojke, ozbiljno uzimali u obzir Attico kada je bila riječ o velikom događaju ili izlasku na kojem je bilo važno ostaviti dojam.'
Ženu koja nosi Attico privlači neka vrsta globalnog glamura, poznatog i samim osnivačicama čije vrijeme provedeno izvan Milana uključuje česta zaustavljanja u New Yorku, Las Vegasu i na Ibizi. Pogotovo na Ibizi, jer je dečko Gilde Ambrosio Gabriele Simeoni, partner u tamošnjem klubu DC10. ‘Ljudi iz cijelog svijeta putuju da bi došli tamo', rekla je Tordini.
Privlačnost brenda također je prožeta fantazijom. Dizajn pop-up trgovine u SoHou djelo je talijanskog Studiobooma, a obilježavaju ga tepih od zida do zida i odgovarajuće zavjese od poda do stropa koje tapeciraju zidove. Cipele i ručne torbice izložene su posvuda na nizu spiralnih stubišta koja predstavljaju utjelovljenje etosa Attica. Put do penthousea, kao što Ambrosio ističe, kreće se odozdo prema gore.