PREGLED 2009.

Automobili koji su nam navukli osmijeh na lice

25.12.2009 u 18:01

Bionic
Reading

S obzirom na to koliko smo ove godine vidjeli električnih koncepata, vjerojatno nećemo mnogo pogriješiti ako zaključimo da su dani motora s unutarnjim sagorijevanjem – odbrojeni. U toj situaciji zanimljivo je pogledati kakvi su nas automobili oduševili u godini na izmaku.

Šanse postoje da će dobri stari Otto ostati standardni pogonski sklop egzotičnih i supersportskih automobila, no kad na internetu osvanu planovi Ferrarija da napravi hibridni sportski automobil te kad gotovo nema proizvođača koji ne planira do konca iduće godine imati neku verziju hibridnog ili električnog vozila u ponudi, tada je vrijeme da počnete po svojoj garaži tražiti slobodnu utičnicu.

Konceptni automobil koji nas je ove godine najviše oduševio jest BMW-ov Vision EfficientDynamics. Bavarski proizvođač prije frankfurtskog salona automobila najavljivao je automobilsku revoluciju, a nakon pokazanog ostao je dojam da u Münchenu uopće nisu pretjerali. Ovaj konceptni sportski automobil pokreću čak tri motora – jedan mali dizelski i dva električna, ukupne snage 375 KS i čak 800 Nm. BMW-ov koncept zahvaljujući maloj masi ubrzava s mjesta do stotinu kilometara na sat za 4,8 sekundi, dostiže maksimalnu brzinu od elektronski ograničenih 250 kilometara na sat, a pritom u kombiniranom ciklusu troši svega 3,75 litara goriva na stotinu kilometara, uz emisiju CO2 od 99 grama po kilometru.

Nije sve što je ove godine došlo iz BMW-a bilo vrijedno pohvale. Bavarskom proizvođaču možemo dodijeliti priznanje i za promašaj godine za X5M i X6M. Ova dva automobila, SUV i crossover, unatoč tome što je BMW godinama tvrdio da ne odgovaraju M-filozofiji ipak su završila sa 5,5-litrenim bi-turbo motorom V8 pod poklopcem i M-značkom na prtljažniku. Rezultat su dva automobila koja su brza samo u sprintu po ravnom, po zavojitoj cesti gledaju u leđa peterostruko jeftinijim sportskim kompaktima, na silazak s uređenih prometnica njihovi vlasnici ne smiju ni pomisliti, a pritom troše dovoljno goriva da bi posramili i tegljače.

Priznanje za najisplativiji automobil ove godine možemo odati Chevroletovom Cruzeu. Po povoljnoj cijeni Chevrolet je tržištu ponudio automobil koji se odlično vozi, nudi pregršt prostora te zadovoljavajuću količinu opreme u paketu koji uz to izgleda više nego dobro. Da stvar bude bolja, Cruze je briljirao i na Euro NCAP-ovim crash testovima te zavrijedio titulu najsigurnijeg automobila u svojoj klasi.

Naš laureat ove godine je Volkswagen Polo. Proizvođač iz Wolfsburga mjesecima je odgađao novu platformu za Polo dok je u međuvremenu na njoj gradio novu Škodu Fabiju i Seat Ibizu. Naposljetku nam je predstavljen automobil čiji se ovjes sjajno ponaša na otvorenoj zavojitoj cesti, a u kojem će podjednako uživati ljubitelji benzina i dizela. Za one koji vole benzin tu je 1,2-litreni TSI 105 KS koji nudi odlične performanse uz skromnu potrošnju, dok će se po pitanju ekonomičnosti malo koji motor moći nositi s novim 1,6-litrenim TDI common-rail dizelašem. Model opremljen ovim motorom imali smo na testu i oduševio nas je štedljivošću, rafiniranošću i performansama. Prevaljivanje 1.000 kilometara s jednim spremnikom više nije nedostižno. Polo nas je osvojio i modernim interijerom, kvalitetom korištenih materijala koja je za klasu iznad ostalih modela u ovoj kategoriji gradskih automobila te prostranošću i ergonomijom.

Imajući na umu na ovako dobre temelje, s nestrpljenjem iščekujemo i najsnažniju izvedbu Pola GTI, koju bismo trebali ugledati sljedeće godine.