povratak korijenima

Bez zvijezdi i pompe modna kuća Balenciaga predstavila prvu kolekciju nakon velikog skandala

06.03.2023 u 10:36

  • +20

Balenciaga FW23

Izvor: Profimedia / Autor: - / SHUTTERSTOCK EDITORIAL / PROFIMEDIA

Bionic
Reading

Nakon velike krize uzrokovane kontroverznom kampanjom, modna kuća Balenicaga na čelu s gruzijskim dizajnerom Demnom predstavila je novu, ready-to-wear kolekciju u Parizu za sezonu jesen/zima

Ovosezonska Balenciagina revija, kako ističe Vogue, svojevrsni je oblik upravljanja krizom. Bilo je to prvo Balenciagino predstavljanje neke kolekcije nakon kontroverzne kampanje s djecom u BDSM obilježjima.

Isprikom i partnerstvom s udrugom National Children’s Alliance Balenciaga je pokušala sanirati štetu, a njezin kreativni direktor za svoj prvi nastup nakon krize spas je pronašao u redukciji. Predstavljena u bijeloj kutiji unutar podzemnog trgovačkog centra Carrousel du Louvre, nova Demnina kolekcija za Balenciagu definira njegovu profesiju i kodove koji utjelovljuju njegovu estetiku.

Ova postkrizna kolekcija vrti se oko nekoliko ključnih ideja. U naopakom pristupu izradi odjeće, svojstvenom za Demnu, otvorio je kolekciju serijom skrojenih lookova stvorenim od dekonstruiranih svečanih hlača. Zatim su uslijedile drapirane jednobojne haljine, stilizirane masivnim torbicama, prije serije plisiranih haljina širokih ramena koje ga prate od debija s brendom Vetements.

Iteracije sakoa i trenirki arhitektonski prožetih govorom tijela poput slijeganja ramenima ustupile su mjesto znanstveno-fantastičnim skulpturiranim buržoaskim kaputima i party kreacijama, što je kulminiralo serijom balskih haljina.

Dok je kriza potaknula njegovu želju da pročisti svoju poruku u Balenciagi, Demna je rekla da je ideji za reviju trebalo više vremena da sazrije.’U listopadu sam odlučio da ću se fokusirati na odjeću i vratiti je u središte pozornosti, jer je to moj posao i ono što radim najbolje’, otkriva Demna dodavši kako se počeo osjećati kao da 'kazalište' oko njegovih kolekcija odvlači fokus s odjeće.

‘Ljudi više nisu doživljavali kolekcije, nakon revije sa snježnom olujom i blatom. Bio sam stvarno frustriran zbog toga. Revija u blatu bila je kulminacija svega, jer sam došao do spoznaje da je koncept revije postao važniji od same kolekcije. Ne u mojim očima, nego u očima javnosti’, izjavio je gruzijski dizajner.

Na Balenciaginu reviju ove sezone nije došla niti jedna slavna osoba. Njihova odsutnost u suprotnosti je s marketingom vođenim slavnim osobama koji je definirao ovu modnu kuću u svemu, od kampanja do revija, na kojima su se tradicionalno pojavljivale slavne osobe poput Kim Kardashian i Justina Biebera.

‘Nikada se nisam bavio odijevanjem slavnih. To je nešto što se dogodilo s rastom brenda i globalnom izloženošću. Postalo je dio brenda. Ali za mene, kao kreativca, to nije nešto što predstavlja moju viziju i nije nešto što mi treba da bi se moja vizija razvila’, istaknuo je.

Za razliku od svjetla koja su ga okruživala prije krize, sljedeće mjesece proveo je vraćajući se osnovama u svom studiju. ‘Na kraju sam se fokusirao na izradu odjeće. U tome sam pronašao utjehu i svoje utočište. Nisam mislio ni na što drugo osim na to što radim. Shvatio sam zašto sam dizajner i zašto sve ovo radim’, priznaje Demna.

‘Na kraju dana, morate izvući nešto pozitivno čak i u užasnim situacijama poput ove. Za mene je pozitivna stvar bila ta što sam se ponovno povezao sa sobom i otkrio koja je moja prava svrha. Vraćam se na početak, na izrade jakni i kaputa. To je gotovo kao rehabilitacija’, zaključuje.