PROGNOZE STRUČNJAKA

Četiri trenda u svijetu interijera koja ćemo narednih mjeseci viđati posvuda

14.01.2023 u 16:11

Bionic
Reading

Kada je počela 2022., živci su nam još bili napeti zbog stresa izazvanog pandemijom. Danas stvari izgledaju puno drugačije, posebice kada govorimo o trendovima u svijetu dizajna interijera, čijoj ćemo velikoj popularnosti svjedočiti u narednim mjesecima

Iako je 2022. bila u znaku umirujućih paleta boja, udobnog i mekog namještaja i tekstila, nova kalendarska godina donosi jasan individualizam.

‘Tržište se konačno udaljava od romantičnijih stilova kao što je cottagecore. Kako prelazimo preko briga i strahova vezanih uz pandemiju, a pojavljuju se novi izazovi, stilovi poput ovih jednostavno se čine previše naivnima i bježanjem od stvarnosti’, riječi su Toma Mirabilea, osnivača agencije za predviđanje trendova Springboard Futures.

Povratkom u ‘staro normalno’, ovo su trendovi u dizajnu interijera za koje Mirabile i drugi stručnjaci predviđaju da će dominirati u 2023.

Vatromet boja

Što je simboličnije od isticanje želje za životom od živopisne palete boja? Bijeli i neutralni interijeri gube u borbi s veselijim nijansama.

'Kako društvo nastavlja glorificirati pojedinca, vidimo da se minimalistički etos širi izvan jednostavnosti i korisnosti na uključivanje ekspresivnijih elemenata. U našoj promjenjivoj stvarnosti minimalizam prihvaća veću ulogu kao stilska tabula rasa.'

  • +6
Interijeri Izvor: Profimedia / Autor: mediadrumimages/Polina Polidkina / Media Drum World / Profimedia

Potpuno bijeli kućni dekor u mjesecima pred nama značajno će izgubiti na značenju, prognoza je Lindsey Smecker iz kompanije ESP Trendlab.

‘Važno je dodati kontrast, toplinu i dimenziju bijelim prostorima kako bismo izbjegli bolničku atmosferu. Ljudi se sve više odlučuju za toplu nijansu kestena i žive boje istaknute na dekoru, sagovima i jastucima kako bi dodali elemente udobnosti i dimenzije’, ističe.

Patti Carpenter, direktorica i globalna ambasadorica trendova u Carpenter + Company, blisku budućnost također vidi u širokom spektru boja. Za one koji ipak naginju suptilnosti predviđa porast popularnosti blijedih nijansi plave i zelene.

Majstorska izrada

Svi smo proteklih nekoliko godina imali dovoljno vremena da doista upoznamo svoj namještaj i otkrijemo njegove nedostatke. To izvježbano oko, s općom željom za održivijim opcijama, dovelo je do opće pobune protiv masovne proizvodnje.

‘Predmeti za jednokratnu upotrebu i materijali na bazi fosilnih goriva i nafte, kao što je tvrda i sjajna netaknuta plastika, čine se potpuno pogrešnim u ovo doba’, kaže Anna Starmer, osnivačica publikacije Luminary. Prema njezinim riječima, ‘bling’ era kakvu poznajemo je završila, a luksuz se počinje izražavati na suptilnije i puno prirodnije načine.

Bež interijeri Izvor: Profimedia / Autor: Courtesy of Desenio/Mega / The Mega Agency / Profimedia

'Uočava se pomak prema personalizaciji i samoizražavanju te potreba da izrazimo svoje vrijednosti i kupnjom. Raznolikost i varijacije vrlo su uzbudljive nakon dugog razdoblja zatvorenosti - dizajneri i inovatori ponovno riskiraju. Majstorsko umijeće se sve više cijeni i sve to dodaje prekrasnu toplinu prostoru u kojem provodimo vrijeme’, istaknula je stručnjakinja Carpenter.

Staro je novo

Sklonost majstorskoj izradi također je vođena željom za individualnim izražavanjem. Potrošači više nisu zainteresirani za koordinirane prostore i usklađene garniture namještaja. Radije u prostoru pokušavaju uklopiti jedinstvene komade, nasljeđe ili štedljive predmete.

Starmer kaže da je rastući interes za vintage i korišteni namještaj pomak pun nade. ‘Očekuje se da će ovaj trend samo rasti jer to smatramo izborom koji se tiče dizajna i zaštite okoliša.'

‘Samouvjereni dizajner doma miješa stilove, vintage drveni namještaj s dodanom površinom od recikliranog kamena ili vintage sjedala obnovljena u modernim tiskanim tkaninama’, dodala je.

Novo značenje zelenila

Posljednjih nekoliko godina svjedoci smo popularnosti raznolikih elemenata unutarnjeg zelenila, od botaničkih uzoraka do impresivnih biljaka. Sada se ta strast produbljuje, no istovremeno se pretvara u nešto drugačije.

Iako je biofilija i dalje važna, ovogodišnji trendovi manje su inspirirani bujnom prirodom, već nepravilnim i nesavršenim. Ovaj trend slavi pustinjske krajolike, mineralne nijanse, zelenilo s mahovinom i sirove, nedovršene teksture.

To je također dovelo do uzbudljive palete materijala. Dizajneri sada izravno komuniciraju s prirodom. Revolucionarni brendovi govore jezikom zemlje, raspravljaju o bioraznolikosti i populacijama insekata, permakulturi te skladnoj integraciji vlakana, poljoprivrede i hrane.