Malo koji proizvođač sposoban je tako nas iznenaditi kao Citroen. Kompanija s logom dvostrukog ševrona toliko oscilira u dizajniranju automobila između konzervativnog i ekstravagantnog da se ne možemo prestati pitati što je sljedeće
U posljednje vrijeme, Francuzi su na odličnom putu, a sve zahvaljujući novom trendu – luksuzu. Tako je Citroen odlučan u namjeri da svojim korisnicima ponudi visoku kvalitetu materijala uz bogate pakete dodatne opreme na svim razinama, od najmanjeg do najvećeg modela. Štoviše, linijom DS Francuzi žele luksuznu ljestvicu podignuti na još višu razinu i to im odlično ide.
Novi C5 odličan je automobil, baš kao i C3, odnosno DS3, a nedavno je na naše tržište stigao i drugo očekivani C4. Jedan pogled na ovaj kompaktni automobil bit će dovoljan da zaključite da s prethodnikom nema baš nikakve veze. Novi C4 izgleda odlično, a oduševljenje ne prestaje ni kad zakoračite u unutrašnjost. Materijali meki na dodir, besprijekorna završna obrada i odličan dizajn dopunjen je hrpom elektroničkih džidža poput promjene pozadinske boje kontrolne ploče, kao i odabira audiosignalizacije, pa čak i masažnih sjedala koji će tehnološki osviještene i one s bolnim leđima, sigurni smo, baciti u trans. Ugodno nas je iznenadila i besprijekorna ergonomija, premda bismo voljeli da se po upravljaču nalazi manje kontrola.
Ima u C4 i dovoljno mjesta, a i sjedala su veoma udobna, dok je preglednost, premda na to baš i nismo navikli, pohvalna. S obzirom na monovolumenastu građu karoserije, putnicima neće manjkati mjesta za glave, a zahvaljujući inteligentnom dizajnu prednjeg pretinca, i putnik iza suvozača moći će uživati u raskošnoj ponudi prostora za noge. Prtljažnik je s 400 litara obujma na razini klase.
I ovdje nailazimo na prvi problem. Naime, premda novi C4 nimalo ne nalikuje prethodniku, on ipak leži na njegovoj platformi. Francuzi su značajna sredstva uložili kako bi njihov automobil izgledao modernije i kvalitetnije, no pritom su zanemarili kostur. Novi C4 tako još uvijek raspolaže stražnjom torzijskom osovinom čija su kruta svojstva Francuzi pokušali umanjiti amortizerima s nešto većim hodom. Ovo u gradu funkcionira zadovoljavajuće, no odlučite li se za dinamičniju vožnju povezanim zavojima s pokojim usponom i spustom, ubrzo ćete uvidjeti kako se ovjes C4 teško nosi s brzim promjenama smjera. Iz istog razloga ne zamjeramo Citroenu što ne omogućava potpuno isključivanje ESP-a, odnosno isto je moguće samo do brzine od 50 km/h. Ništa više inspirativan nije ni peterostupanjski mjenjač, dok je upravljač prelagan, a kočnicama bi dobrodošao progresivniji rad, premda nude zadovoljavajuće kratak zaustavan put.
Najviše pohvala možemo izreći na račun našeg starog znanca - 1,6-litrenog benzinca s direktnim ubrizgavanjem koji je Citroen razvio u suradnji s BMW-om. Premda smo ga dosad koristili u manjim modelima, i kad je u pitanju veći i teži C4, maleni četverocilindraš sa 120 KS pokazao se na visini zadatka. Prirast snage je linearan, odaziv na gas trenutan, a okretnog momenta ima dovoljno za ugodu vožnju na nižim okretajima. Pripazite li na gas, neće ni potrošiti previše.
Sve u svemu C4 je solidan automobil koji će, sigurni smo, zadovoljiti sve one s okom za estetiku no istovremeno većinu ljubitelja dinamične vožnje ostaviti će pomalo hladnima. Laički rečeno, C4 je vuk koji je promijenio dlaku, no ne i ćud.
Proizvođač: Citroen
Model: C4 1.6 VTi Exclusive
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 160 @ 4.200
Potrošnja (l/100 km): 5,6/9,2/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,8
Maksimalna brzina: 193 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.329/1.789/1.489
Cijena testnog modela do registracije: 127.900 kuna