TEST

Citroen C4 1.6 VTi – redizajn kao šećer na kraju

16.06.2010 u 17:47

Bionic
Reading

Dok čekamo nasljednika, u Citroenu su odlučili da je aktualni model zaslužio lagano zatezanje bora. Francuzi kao da su se ugledali na Porsche i njegovo redizajniranje 911-ica, koje mogu razaznati samo istinski zaljubljenici u tu njemačku marku sportskih automobila, pa će tako malo tko od prve moći pobrojati što je sve novo na novom C4

Osnovne preinake odnose se na nešto zaobljeniju prednju masku s novim svjetlosnim sklopovljem i većim logom, kao i na nova stražnja svjetla te set novih aluminijskih naplataka. Najveće promjene vidljive su na interijeru. Upravljač i dalje ima fiksirani središnji dio, a kontrolni uređaji smješteni su na centralni dio konzole. Kad smo već kod instrumenata, unatoč digitalnoj izradi, veoma su pregledni bez obzira na uvjete vanjskog osvjetljenja. Ergonomija je i dalje, u najmanju ruku diskutabilna, položaj i oblik kontrola baš i nije intuitivan, a za kontrolu nekih prekidača dobro će vam doći duži prsti ako ne želite pustiti upravljač iz ruku.

Udobnost i prostornost zato su za svaku pohvalu, pa će putnici sprijeda, kao i oni straga, čak i ako su natprosječne visine svejedno uživati u dovoljno mjesta za koljena, ramena i glave. Prostora bi zato moglo ponestati u prtljažniku koji podignutim sjedalima nudi iskoristivi volumen od 350 litara.

Performanse na razini

Pod poklopcem redizajniranog C4 našao se naš stari znanac – 1.6-litreni benzinac s varijabilnim upravljanjem ventila i direktnim ubrizgavanjem koji razvija 120 KS, a najpoznatiji je po tome što se, osim u Citroenovim automobilima, također nalazi i u onima sa značkom Peugeota i Minija. Motor je razvijen u suradnji s BMW-om, a odlikuju ga vrlo dobre performanse i sklonost visokim okretajima te nešto višoj potrošnji no što bismo željeli. Maksimalni okretni moment iznosi 160 Nm, no 90-ak posto te veličine dostupno je u čitavom radnom području od 2.500 do gotovo 6.000 okretaja u minuti što znači da nećete morati često posezati za ručicom mjenjača.

Za time nismo previše žalili, jer je peterostupanjski mjenjač ujedno i najslabija karika sustava. Osim što mu nedostaje još jedan stupanj prijenosa, jer je C4 s ovim motorom sposoban pojuriti i do 200 km/h, također nas nisu oduševili ni prijenosni omjeri te sklonost zapinjanju prilikom dinamičnije vožnje. Doduše, dinamičnijoj vožnji ne odgovara pretjerano ni meki ovjes koji je kod C4 prije podešen za udobnu nego sportsku vožnju. Nikakvih zamjerki zato nemamo na račun kočnica koje svoj posao obavljaju na više nego zadovoljavajući način uz pravovremenu aktivaciju ABS-a.

Sigurnost bi mogla biti i bolja

Citroen C4, s osvojenih pet zvjezdica za sigurnost odraslih te četiri za zaštitu najmlađih putnika, jedan je od sigurnijih automobila u klasi prema testiranjima Euro NCAP-a iz 2004. Ipak, pomalo nas čudi što Citroen u serijski paket opreme koji uključuje zračne jastuke za vozača i suvozača nije pridodao i bočne zračne jastuke, koji su dostupni tek uz nadoplatu od 3.500 kuna. Ova zamjerka ipak se može uzeti sa zrnom soli, s obzirom na činjenicu da je testni primjerak za traženu cijenu bio daleko opremljeniji od najbliže konkurencije.

Proizvođač: Citroen
Model: C4 1.6 VTi Visio+
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 85/120 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 160 @ 4.250 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,2/9,2/7,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,4 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.285/1.733/1.458
Cijena do registracije: 104.900 kuna