TEST

Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive - svemirski brod

11.04.2014 u 18:53

  • +6

Citroen C4 Picasso 1.6 THP

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

U današnjem svijetu u kojem automobili sve više sliče jedan drugome doista je osvježavajuće vidjeti pojedine Citroenove modele koji kao da ne mare hoće li se svidjeti svima

Tipičan primjer je novi C4 Picasso koji već na prvi pogled jasno stavlja do znanja da nije za one koji se boje tehnologije. C4 Picasso izvana i iznutra ostavlja dojam automobila koji je došao iz nekog drugog vremena. Sviđa nam se to. Monovolumeni su prije svega namijenjeni mladim obiteljima, a mi ne možemo zamisliti dijete koje neće ostati bez daha kad prvi put ugleda francuski svemirski brod.

C4 Picasso nije samo atraktivan, on je i funkcionalan. S hrpom staklenih površina, riječ je o vrlo preglednom automobilu čija unutrašnjost djeluje i prostranijom nego što jest. Interijer odlikuju vrlo dobra sjedala koja nude dobru potporu tijelu, pregršt prostora za koljena, ramena, glave i prtljagu te na dodir vrlo kvalitetni materijali. Tu je i čitava hrpa praktičnih pretinaca za odlaganje sitnica te iskoristivi prtljažnik obujma 530 litara.

Jedine zamjerke imamo na ergonomiju, odnosno previše kontrola na upravljaču i pomalo neintuitivan sustav upravljanja putem dva displeja od kojih je onaj najvažniji smješten centralno. Vrijeme privikavanja traje duže nego što bismo voljeli, pa je moguće da se na mahove osjetite pomalo izgubljeno u vremenu i prostoru.
C4 Picasso je građen na platformi EMP2 koju dijeli s ovogodišnjim osvajačem prestižne nagrade za europski automobil godine - Peugeotom 308. To znači da je primjetno lakši od prethodnika, te da koristi arhitekturu s McPhersonom sprijeda i torzijskom osovinom straga. Ipak nešto više težište i mekše podešen ovjes u praksi znače prije udobnu nego dinamičnu vožnju. Brža vožnja zavojitom cestom pokazat će sklonost ka naginjanju karoserije i podupravljanju, pa je C4 Picasso automobil kojim ćete preferirati vožnju autocestom. Ovdje do izražaja dolazi i vrlo dobra izolacija buke.

Od zgodnih tehnologija valja spomenuti sustav kontrole nesvjesnog prelaska u drugu traku koji će vas upozoriti ritmičkim stezanjem sigurnosnog pojasa, sustav za automatsko podešavanje dugih svjetala kad vam drugo vozilo dolazi ususret, te sustav za autonomno parkiranje. Oni koji u auto školi nisu usavršili bočno parkiranje znati će cijeniti ovu potonju tehnologiju.

Najbolja strana testiranog automobila je svakako pogonski sklop sazdan od 1,6-litrenog turbopunjenog benzinca i ručnog mjenjača. Motor je naš stari znanac i pod poklopcem 1.300 kg teškog Picassa funkcionira besprijekorno nudeći izvrstan odaziv na gas, pohvalnu elastičnost i zadovoljavajuće nisku potrošnju. Sve to ne bi bilo moguće da nije odlično pogođenih prijenosnih omjera šesterostupanjskog ručnog mjenjača kojem zamjeramo tek povremenu nepreciznost. Upravljač bi mogao biti direktniji no zato su kočnice odlične.

Sve u svemu, novi Picasso je jedan od najzanimljivijih monovolumena na tržištu. Nije baš jeftin, no s obzirom na pokazano, rekli bismo da opravdava cijenu.

Proizvođač: Citroen
Model: C4 Picasso 1.6 THP Exclusive
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 115/155 @ 6.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.400 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,9/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9
Maksimalna brzina: 191 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.428/1.826/1.610
Cijena do registracije: 251.278 kuna (osnovni model: 133.000 kuna)