TEST

Citroen DS5 2.0 HDi Sport Chic - ponajbolji francuski automobil

11.01.2013 u 14:20

Bionic
Reading

Francuzi već toliko dugo pokušavaju konkurirati Nijemcima u višoj klasi da smo prestali brojati neuspjehe. Ovaj put bi, ipak, priča mogla biti drugačija

DS5 je jednostavno gotovo sve ono što bi čovjek mogao poželjeti od konkurenta ozbiljnim njemačkim automobilima. Umjesto da naprave takmaca koji će izgledati i biti opremljen jednako ili više od konkurenta, u Citroenu su odlučili okrenuti sve naopačke. DS5 je tako postao konkurent koji nema konkurencije, te je dovoljan jedan pogled iz bilo kojeg kuta da biste toga postali svjesni.

Stvar je u tome da ovaj moderni crossover, kojeg bismo mogli gledati cijeli dan, ne izgleda kao ništa drugo što trenutno možete kupiti, a da pritom nije izgubio na praktičnosti, pa čak i performansama.

Tko bi rekao da ga Citroen gradi na platformi PF2 koju DS5 dijeli s Peugeotom 308 i Citroenom C4.

Ne impresionira samo vanjski dizajn. Oni koji Audiju, BMW-u i Mercedesu zamjeraju dijeljenje komponenata interijera unutar klasa past će u nesvijest pri pogledu na unutrašnjost DS5.

Ako ovaj automobil ne probudi klinca u vama - ništa neće. Dizajneri su bili inspirirani borbenim zrakoplovima, pa su pojedine kontrole montirane na krov, a baš svaki detalj, od brušenog aluminija, fine kože, atraktivnog analognog sata i pozadinskog osvjetljenja ostavljaju dojam mnogo luksuznijeg automobila no što DS5 jest.

Obzirom na dimenzije, DS5 nudi više nego dovoljno mjesta čak i za više putnike i one koji su skloniji tegliti naokolo višak prtljage.

Nedostaci platforme dolaze do izražaja tek u vožnji. Za automobil koji teži tonu i pol, te raspolaže neovisnim McPhersonom sprijeda i torzijskom osovinom straga DS5 se vozi vrlo dobro, te se vidi da su inženjeri uložili mnogo truda i iz njega izvukli maksimum, međutim, teško se oteti dojmu da je ukupni dojam mogao i trebao biti puno, puno bolji.

Dvolitreni turbodizelaš s tehnologijom direktnog ubrizgavanja uparen sa automatskim šesterostupanjskim mjenjačem pokazao se kao vrlo dobra mjera. Motor progresivno ubrzava i nije lijen, a ni pretjerano rastrošan. DS5 s ovim motorom neće rušiti rekorde u postignutim vremenima, no pružit će solidne performanse u gradu i na otvorenoj cesti. Za automatski mjenjačm koji nudi sekvencijalni, ručni odabir brzina, možemo reči isto - zadovoljavajuće je brz i intuitivan u procjenjivanju vozačevih želja, no od najprestižnijeg modela bismo očekivali mjenjač s dvije spojke.

DS5 je nesumnjivo odličan automobil čija je najslabija strana cijena. Ne znamo koliko će entuzijasta biti voljno iskrcati ovaj iznos za ponajbolji Citroen koji smo dosad vozili, no moramo priznati da bismo ih rado vidjeli više na našim cestama.

Proizvođač: Citroen
Model: DS5 2.0 HDi Sport Chic
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 120/163 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 340 @ 2.000
Potrošnja (l/100 km): 5,8/8,7/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,1 s
Maksimalna brzina: 212 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.530/1.871/1.504
Cijena do registracije: 297.600 kuna