TEST

Dacia Duster 1.6 16V 4x4 – pristupačna katica za sve

09.03.2011 u 17:47

Bionic
Reading

Duster je model koji se dugo očekivao. Naime, jako dobro znamo da je rumunjska marka jedna od cjenovno najprihvatljivijih na tržištu, stoga je i sama najava SUV-a iz Rumunjske bila vijest koju konkurencija sigurno nije prihvatila ravnodušno

I evo ga, stigao nam je u ruke. Tjedan dana druženja s Dusterom bilo je zanimljivo. Prvenstveno zato što o Daciji kruži priča da se radi o jeftinijem Renaultu, 'ništa posebno' automobilu, rumunjskom 'jeftilenu', itd. No zanimanje javnosti za Duster bilo je iznad svih očekivanja. Izgled automobila svakako plijeni pažnju, jer budimo realni za 79.900 unan je teško očekivati ljepotana. No izgled Dustera možemo opisati sa mnogo zavidnih epiteta: robustan, agresivan, čak i 'muževan'.

Prednja maska mu daje odmak od ostalih modela Dacije. U nju su u jednom vizualnom komadu integrirana i prednja svjetla. Budući da je testni model bio opremljen s više opreme, priča o izgledu bila potpuna. S aluminijskim felgama i dodacima zaštite kartera Duster zaista izgleda kao terensko vozilo spremno za izazove bespuća. Riječi poput, 'svaka im čast', 'ma fućkaš Japance', itd. mogle su se često čuti gdje smo se s Dusterom pojavili. Doista je tako. Gdje god da parkirate rumunjski SUV, začas se pojavi par znatiželjnika raspitujući se o cijeni, kvaliteti... Trenutačno s Dusterom nećete proći neopaženo.

Pri dizajniranju interijera dizajnerska zanesenost naglo je opala. Dusterov interijer prati smjernice od prije deset ili petnaest godina. Linije, prekidači i materijali preuzeti su sa starijih modela Renaulta. Tako da se u Dusteru osjećate malo retro. Ipak, u vožnji shvatite da je sve na svom mjestu, no nekoliko sitnica je zaista moglo ispasti sretnije, poput ružnih poklopaca, 'slijepih prekidača' za prozore te onih

pravih prekidača ispod audio uređaja. Završna obrada nije na zavidnoj razini.
No onda smo u automobilu pronašli cjenik i shvatili da osnovni Duster stoji 79.900 kuna, a testni model s potpunom opremom 119.000 kuna. Ako to usporedimo s drugim markama, nije teško shvatiti da Duster ne možemo usporediti sa zapadnoeuropskim proizvođačima kojima međusobno lome koplja oko finoće ukupnog dojma. Da vam bude lakše, Duster se nalazi na pola puta između Lade Nive i Toyote Rav4. Upravo tako. Duster tehnički u potpunosti prati konkurenciju, i to po vrlo niskoj cijeni.

Podvozje je nastalo na osnovi Sandera, s tim da je stražnji ovjes dodatno izmijenjen radi pogona na sve kotače. Pod poklopcem motora ugrađen je 1.6 16V Renaultov motor snage 105 konja. Isti ga tjera do ozbiljnijih performansi. Ubrzanje do 100 kn/h iznosi 11,5 sekundi uz maksimalnu brzinu od 165 km/h. Potrošnja je kod modela 4x4 nešto veća te se na testu kretala između osam i 11 litara.

Podvozje odaje dojam kvalitete. Prolazak preko ležećih policajaca odličan je test, te ga ovo vozilo prolazi u tišini. Iako je karoserija povišena, naginjanje nije izraženo. U ovom segmentu rumunjski automobil je čak i ispred nekih skupljih marki. Slična stvar je i s mogućnostima van ceste. Duster ima opciju pogona na prednju osovinu, te jednostavnim prebacivanjem na opciju s četiri pogona. Ako zapnete u blatu, imate mogućnost blokirati centralni diferencijal do određene mjere. Pri tome svakako treba napomenuti da Duster nije pravi terenac, no izbor pogona je odličan, te će vas svakako izbaviti iz većine blatnih nevolja.

Pogone smo testirali na blatnjavoj uzbrdici. U režimu s blokiranim diferencijalom bio je vrlo sposoban i moćan premda nema redukciju. Bez problema smo se popeli na strmi nasip. Pri tome treba napomenuti da je prevjes sprijeda i straga prilagođen penjanju i spuštanju po strminama. Dobro, zar ne? Spomenimo još i to da je testni model bio opremljen ABS i ESP sustavom. Iako se to ne očekuje, ali u ovom automobilu može pronaći potpuna oprema. Od klima-uređaja, električnih podizača stakala i komandi audiouređaja na upravljaču do aluminijskih felgi i efektnih krovnih nosač.

Iako je ukupan dojam zasjenila nedorađenost unutrašnjosti, izgled, cijena i provjerena mehanika svakako su velik adut. Početna razočaranost interijerom je tijekom testa prešla u oduševljenost mogućnostima, pa smo Dusterom sa zadovoljstvom prašili i po cesti i izvan nje.

Proizvođač: Dacia
Model: Duster 1.6 16V 4x4
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 77/105 @ 5.750 o/min
Okretni moment (Nm): 148 @ 3.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 8,1/12,5/9,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,8
Maksimalna brzina: 160 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.315/1.820/1.630
Cijena do registracije: 120.000 kn