Balmain FW24
Izvor: Profimedia / Autor: www.fashionpps.com / Avalon / Profimedia
Balmain FW24
Izvor: Profimedia / Autor: www.fashionpps.com / Avalon / Profimedia
POZITIVAN TREND
Iako je tijekom modnih mjeseci sva pažnja usmjerena na slavne uzvanike revija i dizajnerske novitete na pistama, modeli također imaju ključnu ulogu u prenošenju njihove vizije
Za neke je Tjedan mode tek izložba lijepe odjeće, ponekad ekstravagantnih silueta i modnih komada sa viralnom moći na društvenim mrežama, no za istinske modne entuzijaste to je i način da se do najsitnijih detalja analizira što industrija govori o našem vremenu.
Osim jednostavne, dobro ispeglane i moderne garderobe, modne revije često predstavljaju pripovijest o položaju žena i stanju svijeta u kojem živimo. Ono po čemu se revije na aktualnom Tjednu mode razlikuju od prethodnih leži u činjenici da modnim pistama sada korača sve više modela različitih dobnih skupina.
Potvrdio je to 28. veljače dizajner Olivier Rousteing na čelu francuske modne kuće Balmain, za predstavljanje nove kolekcije angažiravši impresivnu brojku modela iznad 40 godina, sijede kose i elegantnog držanja.
Njihovim angažmanom, dizajner je suptilno odao počast svojoj posvojiteljici Lydiji Rousteing, a na aktualnom Tjednu mode u Parizu nekoliko plus age modela za svoju novu reviju angažirala je i dizajnerica Cecilie Bahnsen.
Na novoj reviji Schiaparellija pistom je prodefilirala Saskia de Brauw, top model iz 2010-ih, dobro poznat ljubiteljima mode. Ova manekenka androgine ljepote, danas dama od 42 godine, nekoliko dana prije nosila je reviju Jila Sandera na Tjednu mode u Milanu.
Ona nije jedina dojučerašnja manekenka koja se zapaženo vratila na modne piste. Slavna britanska manekenka i ikona indie sleaze ere, Agyness Deyn (41) postala je glavnom temom razgovora zahvaljujući novoj reviji modne kuće Burberry.
Modeli zrelije dobi koji posljednjih tjedana koračaju modnim pistama svakako nisu rezultat slučajnosti. U modi je sve precizno, a isticanje starijih žena na modnoj reviji pristrano je, pozitivna poruka za sve žene, a time i kupce.
Konačno, moda pamti da su oni koji troše bogatstva u buticima često stariji od 50 godina. Stoga je legitimno prikazati njihove vršnjake, koji možda prolaze kroz iste životne faze, odjevene u konfekcijske komade koji će pronaći put do njihovih ormara.
I u prvim redovima modnih revija ponosno se pojavljuju žene iznad pedesete, vrlo elegantne, poput legendarne 'Dadilje' Fran Drescher kod brenda Ami Paris, Glenn Close kod Armanija ili Kristin Davis kod Jacquemusa.
Modna industrija još uvijek mora prijeći dug put da se dekonstruira i postane inkluzivnija, no angažiranje dama zrelije dobi, na pistama i u modnim kampanjama, svakako je pohvalno.