CRVENA STRIJELA I SVINJA

Dirljiv susret SLS AMG-a GT3 i njegovog djedice 300 SEL-a

29.07.2011 u 14:15

Bionic
Reading

Iako danas nema automobilskog entuzijasta koji nije čuo za službenog Mercedesovog tunera iz Affalterbacha - AMG - prije 40 godina stvari su bile poprilično drugačije

U AMG-u, tada maloj garaži za dorađivanje, vjerojatno nisu ni sanjali kakav će efekt postići njihovo kvalificiranje za utrku izdržljivosti 24-sata Spa-Francorchampsa s luksuznom limuzinom. Dečki nisu odabrali bilo kakvu limuzinu, već tadašnju najbržu limuzinu na svijetu, Mercedesov model 300 SEL sa zračnim ovjesom, drvenim umecima, mekim tapecirungom i ostalim luksuznim detaljima.

Njegovom 6.3-litrenom V8 povećali su provrt i hod cilindara te zapremninu podigli na 6,8 litara! Snaga je porasla na 428 KS, a okretni moment na čak 600 Nm. Iako su ukupnu masu automobila uspjeli smanjiti sa 1.830 na 1.635 kilograma, ogromni SEL i dalje je bio najveći i najteži automobil na stazi pa je ponio nimalo laskavo ime Crvena Svinja. AMG-ovi inženjeri opremili su ga krućim ovjesom te izdržljivijim diferencijalom i kočnicama.

'Serijske kočnice bile su preslabe za ovaj tip utrkivanja, no arhitektura Spa je takva da su diskovi imali dovoljno vremena za hlađenje, a na ravnim dionicama nitko nas nije mogao dostići', kaže Hans Heyer, jedan od trojice AMG-ovih vozača koji je na toj utrci davne 1971. odnio prvo mjesto u kategoriji i drugo sveukupno za upravljačem golemog SEL-a, pritom iza sebe ostavivši veličine poput Nikija Laude i Hansa Stucka.

S maksimalnom brzinom od 265 km/h, Crvena Svinja bila je kao stvorena za Spa, a danas, 40 godina kasnije, tu će tradiciju pokušati nastaviti nova crvena strijela – SLS AMG GT3 - za čijim će se upravljačem naći Heyerov sin Kenneth. Hoće li se povijest ponoviti, ostaje za vidjeti, no Mercedes bi ovaj put trebao imati još veće šanse za pobjedu jer će se na startnoj ravnini ovog vikenda naći čak sedam crvenih strijela.