U nedostatku financijskih sredstava sve više europskih vlada posljednjih se godina odlučilo na nepopularna povećanja poreznih stopa na gorivo. Kako prenosi Bloomberg - ovo se pokazuje dvostrukom oštricom
Pedesetpostotni rast cijene benzina i dizela u pojedinim zemljama od 2009. doveo je do toga da se sve više vozača okreće crnom tržištu. Poljaci i Litvanci, primjerice kupuju gorivo u Rusiji za polovinu cijene te ga potom preprodaju na vlastitom i ostalim tržištima.
Litra dizelskog goriva u Rusiji košta 0,71 euro centa, dok je cijena u Poljskoj, primjerice - 1,34 eura po litri. Crno tržište u Njemačkoj i Austriji zanemarivo je u usporedbi s onim istočnoeuropskih zemalja. Prema nekim studijama neoporezivo je bilo 13 posto prodanog goriva u Poljskoj i 20 posto u Češkoj. Sve ovo koštalo je europske vlade više od četiri milijarde američkih dolara u porezima, piše Bloomberg
U Irskoj niču mobilne pumpe koje dizelom opskrbljuju malene rafinerije sposobne proizvesti 1.000 litara goriva dnevno.
Visoka cijena goriva dovela je i do sve učestalijih krađa goriva. Rafinerija u Karlsruheu pamti krađu 912.000 litara dizela i loživog ulja u periodu od početka 2011. do sredine 2012. No to nije jedini problem s kojim se suočavaju prerađivači goriva. Prema saznanjima Internacionalne Energetske Agencije, zemlje Europske unije preradile su svega 11,6 milijuna barela nafte od siječnja do svibnja ove godine, što je najniža stopa od 1989. godine.
Margine također padaju pa su sa cijene od 20 dolara po barelu u 2008. rafinerije spale na prerađivanje za svega četiri dolara po barelu.