Svaki trend prati i kontratrend. No vrijedi li to i za tihi luksuz, trend koji je osvojio modnu scenu posljednjih nekoliko sezona? Sudeći prema capsule kolekciji kultnog Diora, modni minimalizam, nenametljivo i luksuzno 'tiho' odijevanje, broji svoje zadnje dane
Dior na scenu vraća XXL logotip, a svi se pitaju znači li to da se bliži kraj tihom luksuzu. Nema sumnje, on je vjerojatno najveći trend godine, a njegova vladavina pokazala je dobre i loše učinke. Ono što je pohvalno je činjenica da su mlađe generacije prigrlile ideju da više ulažu u visokokvalitetne klasike umjesto da posežu za šarolikim i brzim modnim trendovima po dampinškim cijenama. U tom slučaju kvaliteta nadmašuje kvantitetu, a time se također vrši pozitivan učinak na okoliš minimiziranjem prekomjerne potrošnje tekstila. A trend tihog luksuza modna je scena snažno prigrlila, no trendove i željene uzore nerijetko su diktirale i popularne serije.
Ipak, taj trend je postao apsurdan u trenutku kada su modni divovi brze mode preuzeli tihi luksuz i htjeli plasirati samo estetiku. Osobito su bili popularni jeftini sintetički puloveri u bež ili zemljanim tonovima koji oponašaju kvalitetu vrijednog kašmira. Bilo je prilično jasno da neće dugo trebati da ovaj pomalo uvrnuti trend izazove protupokret. Međutim činjenica da se to događa tako brzo (i prije svega postaje tako jasno vidljivo) bila je iznenađujuća.
Dior Oblique u maksi verziji - ovako izgledaju novi poželjni dodaci
Uzorak oblique jedan je od najpopularnijih materijala u Diorovoj kolekciji, a sada je dobio veliko i značajno ažuriranje. Osim uobičajenog logo monograma, modna kuća sada je lansirala XXL verziju, u kojoj je isprepleteni natpis Dior puno veći. Ne može biti slučajnost to da mnogi brendovi - uključujući Dior - rade na povratku trenda logotipa.
Najbolja stvar kod ovog kontrapokreta je to što se torbe mogu kombinirati s prethodnim tihim luksuznim komadima. Uostalom, ionako nije preporučljivo nošenje više od jednog odjevnog predmeta s logom. Novi trendovi bi prije svega trebali biti jednostavni i olakšavati moderan način života, pa zbog toga i nije važno što su spomenuti dodaci pušteni kao dio muške kolekcije. Ne dopustite da vas išta zaustavi - ako ste se zaželjeli nošenja XXL logotipa, ovo je vjerojatno najbolja prilika da to učinite potpuno besramno i s puno veselja.
Što je Diorov uzorak oblique i zašto je vječno popularan?
Diorov prepoznatljivi uzorak nedvojbeno je prepoznatljiv na kilometar udaljenosti. Ujedno se smatra Diorovim monogramom, a osmislio ga je 1967. francuski modni dizajner Marc Bohan. Bio je kreativni direktor te kuće od 1961. do 1989. godine. Oblique je dobio ime po jesenskoj kolekciji koju je stvorio Christian Dior 1950-ih. Uzorak potpisa francuske kuće je koso ponavljanje oznake 'Dior', jednostavnog, ali etabliranog motiva u modnoj industriji.
Začudo, tek 1969. godine ovaj motiv korišten je na jednoj od torbi iz tadašnje haute couture kolekcije. Oblique je također upotrijebljen za ukrašavanje Diorove kolekcije prtljage 1971. te za ukrašavanje poda i stepenica butika Dior Monsieur 1974.
Tek ranih 2000-ih, pod kreativnim vodstvom Johna Galliana, oblique je transformiran u ulične lookove s punim uzorkom koji su definitivno ostavili traga na pisti, ali i modnoj sceni. Zahvaljujući njemu, svijet mode je ugledao torbu Oblique Saddle.
Godine 2018. Maria Grazia Chiuri, trenutna kreativna direktorica Diora, koja je na toj poziciji od 2016., ponovno je pregledavala arhive modne kuće i istaknula nostalgične i bezvremenske komade, ali sa suvremenim obratom. U njezinim prvim radovima u kući Dior, taj uzorak viđao se samo u kolekciji Ready-to-Wear i torbi Saddle. No vrlo brzo bi se mogao naći na većini (ako ne i na svim) Diorovim artiklima, od torbica do šešira.