Kada je prije točno 20 godina BMW-ov predsjednik uprave Eberhard von Kuenheim dao zeleno svjetlo tehničkom direktoru BMW-ove M-divizije Paulu Roscheu za proizvodnju 'snažnije serije 3', vjerojatno nije imao pojma kakav će uspjeh ovaj projekt polučiti
Bez imalo lažne skromnosti, Bavarci se mogu pohvaliti zlatnom kokom. Kao što je Volkswagen Golfom GTI prve generacije začeo klasu sportskih kompakata, tako je BMW M3-om začeo klasu bezobrazno brzih kupea. Prvom M3-om, baziranom na
kupeu serije E30, inženjeri su pod poklopac motora ugurali 2.3-litrenog rednog četverocilindraša sa 195 KS (kasnije 215KS i iz 2.5L 238KS). Maksimalna snaga dolazila je bez ikakvog prednabijanja pri visokih 7.600 o/min što je izvrsno izbalansiranom, lakom kupeu omogućavalo sprint do stotke za svega 6,3 sekundi te maksimalnu brzinu debelo veću od 200 km/h. Prva generacija M3 bila je vozački automobil u punom smislu tih riječi. Bez ikakve elektronike, s motorom sprijeda i pogonom straga, krutom šasijom i ovjesom, M3 bio je pravi beskompromisni trkaći automobil s pedigreom koji se nije previše brinuo za udobnu i sigurnu vožnju.
Premda je BMW osmislio M3 sa svrhom utrkivanja u DTM-u (Deutsche Touring Meisterschaft) gdje je M3 pomeo konkurenciju te se smatra jednim od najuspješnijih trkačih automobila svih vremena, proizvodnja 5.000 komada za redovnu prodaju i homologaciju pokazala je komercijalni potencijal novog automobila. Umjesto 5.000 primjeraka, BMW je do 1991. prodao čak 18.000 komada. No to je bio tek početak. Nasljednik koji je debitirao već 1992, baziran na kupeu serije E36, prikrio je većinu agresivnih detalja koji bi olakšali raspoznavanje. Iako nije posjedovao klasični set-up spojlera, pod haubom je skrivao trolitreni redni šesterocilindrični motor snage 286 KS (kasnije 3.2L 321 KS), te 320 Nm od 3.600 do 6.000 o/min. Po prvi put novi M3 se nudio u izdanju kupea, limuzine i kabrioleta. Tvornicu u Regensbergu napustilo je 72.000 primjeraka što je M3 učinilo tada najuspješnijim sportskim automobilom.
Dugo iščekivani nasljednik publici se predstavio 2000. godine. M3 serije E46 pogonio je redni atmosferski šesterocilindraš snage 343 KS pri visokih 8000 o/min. BMW je predstavio i brutalniju verziju CSL, olakšanu za 100-injak kilograma opsežnim korištenjem ugljičnih vlakana i ojačanu za 20-ak KS. M3 CSL raspolagao je specifičnim omjerom od svega 3,85 kg po KS. Da može i bolje, BMW je dokazao proizvodnjom ograničene (10 primjeraka), skupocjene (250.000 Eura) verzije M3 GTR namijenjene američkoj seriji utrka Le Mans. Uz drastičnu kuru mršavljenja, automobil je dobio četverolitreni V8 koji je u sportskoj varijanti razvijao čak 460 KS, a u komercijalnoj 350 KS. Pretposljednja generacija serije M3 proizvedena je i prodana u čak 92.000 primjeraka.
Posljednja generacija M3 predstavljena je na svibanjskom autosalonu u Ženevi, u prodaju kreće za 60 dana, a već sada BMW očekuje kako će ga prodati u 100.000 primjeraka. Novi M3 više nema redni motor, no još uvijek je atmosferac. Pod haubom se nalazi 'okljaštrena verzija' V10-ice iz BMW-a M5. Četverolitreni V8 pršti od snage (420 KS) i, što je interesantnije, lakši je od manjeg šesterocilindraša iz prethodne generacije. Prvi dojmovi s nedavno održane novinarske prezentacije u Španjolskoj pokazuju da je M3 zadržao trkaći karakter svojih prethodnika, no da je u odnosu na posljednje dvije generacije izgubio na svakodnevnoj upotrebljivosti. Vraća li se BMW korijenima? Nadajmo se da je tako.