Najveći problem električnim automobilima, osim višesatnog vremenskog roka potrebnog za punjenje baterija, predstavlja deklarirana autonomija koja je, zasad, poprilično manja od one na koju su nas navikli moderni benzinci i dizelaši
Prosječni električni automobil s baterijom kapaciteta 30-ak kWh teško će u normalnim uvjetima prevaliti više od 250 kilometara prije negoli sustav zatraži novo spajanje na naponski izvor. Moderni benzinci, pak, u najvećem broju slučaja bez problema će s jednim rezervoarom prevaliti više od 600 kilometara, dok će dizelaši odraditi i nekoliko stotina kilometara više.
Da su i električni automobili sposobni za duge pruge s jednim punjenjem, pokušali su nam dokazati članovi japanskog kluba ljubitelja električnih vozila.
Koristeći električni kombi Daihatsu Mira opremljen Sanyovom litij-ionskom baterijom kapaciteta 74 kWh, ekipa je uspjela prevaliti 552 km u studenome prošle godine. Za svoj drugi pokušaj odlučili su olakšati automobil te ga opremiti Toyovim gumama s nižim otporom kotrljanja.
Čak sedamnaest vozača sudjelovalo je u 27-satnoj vožnji tijekom koje je Daihatsu Mira uspio prevaliti 1.000 kilometara prije negoli mu je ponestalo energije.
Premda je riječ o popriličnom dostignuću, ipak ga valja uzeti s dozom sumnje. Naime, baterije kapaciteta 74 kWh nećemo tako skoro vidjeti u komercijalnim automobilima zbog njihove ekstremne skupoće, a rekordnih 1.000 km Daihatsuov električni automobil odradio je prosječnom brzinom od tek 40 km/h, što baš i ne odgovara uobičajenim prometnim uvjetima.