Najutjecajnija društvena mreža na svijetu, Instagram, revolucionizirala je način na koji ljudi kupuju, pritom olakšavši kupcima pronalazak novih, relativno nepoznatih brendova koji su, ako je suditi prema tradicionalnom izvještaju modne platforme Lyst, najveći pobjednici u 2018. godini
Male modne kompanije koje bi nekoć s teškoćom dolazile do ciljne publike, zahvaljujući Instagramu imaju itekako dobar start. Najutjecajnija društvena mreža na svijetu pomaže brendovima pristupiti široj publici bez prevelikih ulaganja u oglašavanje i marketing.
Navedeni proces dodatno je potpomognut Instagram influencerima i slavnim osobama koji su postali najmoćniji alat promocije.
U godini na zalasku, poznata modna platforma Lyst objavila je tradicionalan godišnji izvještaj trendova u modnoj industriji rangiravši 10 najtraženijih modnih brendova na Instagramu, čije se uvrštavanje na listu temelji na podacima pretraživanja u aktualoj godini.
10. Stine Goya
Danski dizajner Stine Goya istoimeni brend osnovao je 2006. godine u Kopenhagenu, a svjetsku prepoznatljivost stekao je odjevnim komadima ženstvenih silueta i uzoraka živopisnih boja. Brend Stine Goya ima tri trgovine u Kopenhagenu, a njegovi odjevni komadi mogu se pronaći u 250 trgovina rasprostranjenih u 30 zemalja.
9. Rouje
Francuska manekenka i 'it' djevojka Jeanne Damas vlastiti modni brend Rouje osnovala je 2016. godine. Njezine modne kolekcije bazirane su na vlastitom modnom stilu s fokusom na haljinama vintage izgleda i cvjetnim uzorcima.
Brend Jeanne Damas prošle godine vinula je u slavu pjevačica Selena Gomez noseći tri haljine s potpisom Rouje u jednom mjesecu.
Prema podacima modne platforme Lyst, u razdoblju od srpnja do rujna takozvana Gabin haljina brenda Rouje pretraživana je preko 9 tisuća puta tjedno.
8. Faithfull the Brand
Faithfull the Brand poznat je po ležernoj odjeći za plažu i odmor, a njihovi odjevni komadi nastaju u Baliju i traidiconalno su inspirirani vintage uzorcima.
Pretraga za navedenim brendom na stranicama modne platforme Lyst uspjela je narasti 12 posto na godišnjoj razini nakon što su u njegovim odjevnim komadima fotografirane influencerice i slavne dame poput manekenke Candice Swanepoel i glumice Vanesse Hudgens.
7. Nanushka
Ovaj brend osnovan u Budimpešti 2006. godine poznat je jednostavnim, ekološki osvještenim modnim komadima. Njegova osnivačica Sandra Sandor i suosnivač Peter Baldaszti od jedne trgovine u Mađarskoj uspjeli su stvoriti modnu kompaniju čiji se odjevni komadi mogu pronaći u 30 zemalja diljem svijeta.
6. Staud
Osnivači brenda Staud, Sarah Staudinger i George Augusto željeli su stvoriti kolekciju bezvremenskih komada po pristupačnim cijenama.
'Željeli smo stvoriti liniju modernih klasika i profinjenih komada koji reflektiraju naš pogled na budućnost i nostalgiju za old-school elegenacijom', stoji u opisu brenda.
Ugledni Forbes procijenio je da će modna kompanija Staud u aktualnoj godini doseći profit od 20 milijuna dolara, što je pet puta više u odnosu na prošlu godinu. Kompanija Burch Creative Capital prošle je godine u brend Staud odlučila uložiti 1,6 milijuna dolara, a njegova cjelokupna vrijednost prošle godine iznosila je 10 milijuna dolara.
5. Ganni
Danski brend Ganni osnovao je bračni par Ditte i Nicolaj Reffstrup, a svjetski odjek doživjeli su zahvaljujući promociji na Instagramu putem hashtaga #GanniGirls koji su konzumenti i modne blogerice isticali kada bi objavili fotografiju u odjevnim komadima s potpisom Ganni.
Ovaj danski brend danas slovi za jedan od najpoznatijih modnih brendova na Instagramu, a njegovi odjevni komadi mogu se pronači u mnoštvo retail trgovina, uključujući najpoznatiju web modnu trgovinu Net-a-Porter u kojoj je Ganni postao jedan od 20 najprodavanijih brendova.
4. Realisation Par
Australski online modni brend Realisation Par ove je godine dominirao Instagramom zahvaljujući suknji Naomi ukrašenoj uzorkom leoparda koja se tijekom ljetnih mjeseci uspjela rasprodati u nekoliko navrata.
3. The Attico
Osnovan 2016. godine od strane talijanskih 'it' djevojaka Gilde Ambrosio i Giorgie Tordini, brend Attico preko noći postao je slavan zahvaljujući modelu Rosie Huntington-Whiteley koja je fotografirana u njegovoj odjeći.
2. Reformation
Američki brend Reformation je poznat po trendovskim komadima stvorenim od ekoloških tkanina, ostataka materijala iz skladišta i vintage odjevnih komada.
Haljina Thelma s potpisom Reformation na modnoj platformi Lyst ove godine uspjela je ući na popis 10 najpretraživanijih haljina godine.
S 13 fizičkih trgovina u SAD-u, odjevni komadi brenda Reformation u stalnoj su ponudi poznate modne kuće Nordstrom.
1. Veja
Od kada je osnovan godine 2004. u Francuskoj, ekološki osviješten brend tenisica Veja postao je omiljeni odabir modnih urednika i slavnih dama, a nije im odoljela ni vojvotkinja od Sussexa, Meghan Markle koja je u Veja tenisicama uočena u sklopu kraljevske turneje Australijom i Novim Zelandom.
Prema podacima modne platforme Lyst, pretraga za tenisicama Veja porasla je za vrtoglavih 113 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.