Kad su u pitanju manja vozila, Fiat je proizvođač na kojeg se može računati. Možda u klasi golfova ova talijanska tvornica nije uspjela pogoditi sridu, no u klasi gradskih mališana i dostavnjaka Fiat svakako spada u kolovođe
Na test smo dobili novi Doblo, mali gradski kombi u familijarnoj verziji s pet sjedala i velikim prtljažnikom. Na prvi pogled, Doblo karakterizira veoma jednostavan, uglati dizajn.
Talijani se nisu sramili proizvesti automobil koji nije namijenjen za obaranje brzinskih rekorda ili pak žena s nogu. S druge strane, svakako su stavili naglasak na upotrebljivost i iskoristivost prostora. Prednji kraj automobila postavljen je još više nego kod prethodnika, s još većim svjetlima. Kao kod pravog dostavnjaka, putnički prostor je izvana doveden do samih granica iskoristivosti. To se naročito vidi straga, jer stražnji kraj izgleda maksimalno iskorišten, te ostavlja dojam kutije na kotačima.
Unutrašnjost je izvedena u poznatom fiatovskom stilu, što će reći da nije toliko dorađena kao kod francuske konkurencije, no zato je dovoljno jednostavna i robusna za svakodnevnu upotrebu. Materijali bi pod rukom, doduše, mogli biti i manje plastični, no valja zapamtiti da ovaj automobil dijeli istu unutrašnjost s dostavnom varijantom gdje je niska cijena vrlo bitna karakteristika.
Putnička verzija bila je opremljena crno-crvenim sjedalima, što unutrašnjosti daje osjećaj živosti. Položaj za upravljačem je odličan, kao i sama sjedala. Duži put i nekoliko sati za upravljačem stoga ne predstavljaju nikakav problem. Stražnja klupa je lako dostupna kroz bočna klizna vrata. Utovarni prostor je odličan. Na raspolaganju je u osnovnom obliku dostupno 790 litara, a preklapanjem sjedala kapacitet raste na čak 3.200 litara.
Da stvar bude bolja, Fiat je taj prostor učinio maksimalno iskoristivim uglatom utovarnom površinom, kao i stražnjim vratima koja se otvaraju do maksimuma, iznad krovne linije vozila.
Testirani model pogonio je 1,6-litreni dizelski motor koji razvija 105 KS i veoma efikasnih 290 Nm okretnog momenta. Vjerojatno će tako pogonjen Doblo biti najinteresantniji našem tržištu radi omjera cijene, performansi i potrošnje. Uz maksimalnu brzinu od 164 km/h, Doblo je na testu trošio između 5,5 i sedam litara.
Ovaj automobil je opremljen i tehnologijom start/stop, što je odlično gradsko rješenje za uštedu goriva. Možda nije toliko učinkovito kao kod benzinaca, budući da je dizel motor bučniji, pa svako paljenje i gašenje motora ne prolaze nezapaženo, no s druge strane elektropokretač je dovoljno brz, tako da ga ne treba čekati pri kretanju.
Doblo se isto tako dobro snalazi i na autocesti. Mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa osigurava manju potrošnju i visoke putne prosjeke pri nižim okretajima, te se odlično snalazi pri međuubrzanjima između 80 i 150 km/h. Ovdje nas je Doblo svakako fascinirao jer vuče jednolično, bez ikakvih naznaka mučenja ili podrhtavanja. Iako nema snažan motor, Doblo je odličan putnički automobil. Uz to, pri većim brzinama se ne čuje strujanje vjetra, što je pohvalno, s obzirom da subjektivno nismo zaključili da je riječ o veoma aerodinamičnom automobilu.
Ipak, Doblo je u srži dostavnjak i to nije moguće prikriti. Dijelom stoga što je kabina većeg kapaciteta, pa svi zvukovi dodatno odzvanjaju, dijelom zbog lošije izolacije buke, pa u vožnji čujete kako, primjerice, radi ovjes, no to je kod ovih vozila normalna stvar. Najvažnije je, u konačnici, da ovjes radi kako treba. Dapače, Doblo je u tom segmentu na visini zadatka - dobro drži cestu, dovoljno je tvrd, ali i udoban. Za dobar osjećaj u vožnji 'kriv' je i velik međusosovinski razmak – najveći u klasi, čak 2,75 metra. Na taj način je stvoren prostor za dodatna dva sjedala straga.
Iako se zapravo radi o dostavnjaku, Doblo je odlično prilagođen i za civilnu upotrebu. Velikih je dimenzija, atraktivnog izgleda, te je u kombinaciji sa 1,6-litrenim motorom odlična mjera za brojnu familiju. Uz to, sa šesterobrzinskim mjenjačem ugodno je krstariti autocestom, pa svakako zaslužuje da na njega obratite pozornost ako ste u potrazi za ovim tipom vozila.
Proizvođač: Fiat
Model: Doblo 1.6 Multijet
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 77/105 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 290 @ 1.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,3/7,4/6,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 13,4
Maksimalna brzina: 164 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.390/1.832/1.845
Cijena do registracije: 135.900 kuna (osnovni model 1.4 MPI 104.900 kn)