TEST

Ford Fiesta 1.6 TDCi

23.07.2009 u 07:00

Bionic
Reading

Baš kao što je Volkswagen Golfom definirao kompaktnu klasu, tako je Ford Fiestom definirao onu gradskih mališana. Od 1976. Ford ih je proizveo i prodao više od 12 milijuna primjeraka, a danas je konkurencija takva da doista nema mjesta ni za jednu pogrešku. U Fordu su zato prilikom razvoja nove Fieste odlučili raspaliti iz svih oružja. Nova Fiesta dizajnirana je atraktivnije, udobnija je i prostranija, rafiniranija i štedljivija od prethodnice, raspolaže boljim voznim osobinama, sigurnija je, a čak je i omršavjela u prosjeku 40-ak kilograma

Na početku valja priznati da nova Fiesta izgleda izvrsno. Dizajneri su doista učinili sjajan posao oblikujući eksterijer koji bi se, po našem mišljenju, u istoj mjeri trebao svidjeti muškarcima i ženama. Sličan dojam ostavio bi i interijer da nije možda pokojeg jeftinog detalja kao središnjeg grebena od plastike tvrde na dodir i plastičnih kvaka. Završna obrada je zato vrlo dobra, a komponente djeluju robusno i otporno na zub vremena. Kontrolna ploča posebice atraktivno izgleda pri noćnoj vožnji kada djeluje gotovo kao da se projicira na digitalni display. Nažalost nedostaje kontrola temperature rashladne tekućine.

Vozačka pozicija u Fiesti je jako dobra, a oduševljavaju i sjedala vozača i suvozača koja nude izvrsnu potporu tijelu, posebice u zavoju. Isto se baš i ne može reći za stražnju klupu gdje bi putnicima moglo uzmanjkati mjesta za noge. Dodatni problem je i to što se stražnja klupa ne pomiče prema naprijed, a i sjedala se ne preklapaju do kraja pa tako Fiesta u osnovi nudi 295 litara prtljažne zapremnine.

Fiesta je građena na platformi koju dijeli s Mazdom2, no šasija Fordova mališana temeljito je dorađena i voznim osobinama nadmašuje sve automobile koje smo imali prilike isprobati u klasi. Niska masa i povoljno, nisko težište, kao i izvrsno izbalansiran ovjes s Mcphersonom sprijeda i torzijskom osovinom straga te stabilizatorima nude dojmljivi vozački ugođaj koji je dodatno uvećan preciznim, no možda prelaganim elektronskim servo upravljačem. Premda je Ford odustao od ideje paprenije ST izvedbe Fieste, s obzirom na viđeno, mališan koji se gradi u Kölnu i Valenciji mogao bi biti itekako papren konkurent Cliju RS, Corsi OPC, 207-ici RC i ostalim žestokim gradskim kompaktima.

Pohvale valja izreći i na račun kočnica koje vrlo dobro obavljaju posao zaustavljanja automobila uz pravovremenu aktivaciju ABS-a te paljenje svih četiriju pokazivača smjera kao upozorenje ostalim vozačima prilikom naglog kočenja.

Pod poklopcem se nalazio 1.6-litreni common-rail četverocilindraš koji razvija 90 KS i 204 Nm okretnog momenta. Riječ je o vrlo revnom agregatu koji je izvrsna mjera za Fiestu, a osim štedljivosti odlikuje ga miran rad i vrlo dobre performanse. Fiestu do stotke ubrzava za nešto manje od dvanaest sekundi, a u konačnom stupnju prijenosa nudi maksimalnu brzinu od 170-ak km/h. Peterostupanjski ručni mjenjač kojim je bio uparen nudi dobro podešene prijenosne omjere za gradsku vožnju, no nerijetko bi zapeo pri promjeni brzine, što je možda bila boljka tek testnog modela.

Fiesta još nije odradila Euro NCAP-ove testove sigurnosti, no sestra blizanka Mazda2 na njima je postigla izvrstan rezultat s pet osvojenih zvjezdica za odrasle i četiri za najmlađe putnike. Fiesta standardno dolazi s ABS-om, ISOFIX-om te pet zračnih jastuka uključujući one za koljena vozača.

Proizvođač: Ford
Model: Fiesta Trend 1.6 TDCi
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindara, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 204 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 4,3/6,4/5,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,9
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.950/1.973/1.481
Cijena do registracije: 16.278 eura (cijena osnovnog modela 11.493 eura)