Nakon 41 dana u zaštićenom bankrotu, danas bi trebao uskrsnuti novi General Motors
Je li čarolija američke vlade uspjela, vidjet će se uskoro. Novi GM kroz tranziciju je morao proći brzo, da ne bi izgubio na tržišnom udjelu i popularnosti. Ipak, zapreke još uvijek postoje. Budući da je novi GM u većinskom državnom vlasništvu, Kongres može glasati za zaustavljanje zatvaranja ovlaštenih dilera da bi se zaustavilo gubljenje radnih mjesta.
Naime, kako bi GM postao profitabilan i preživio krizu, plan je da se zatvori mreža od čak 1.300 ovlaštenih distributera. GM će također morati poraditi i na vlastitom imidžu, budući da su Amerikanci postali skeptični prema nekoć najvećem svjetskom proizvođaču automobila.
60,8 posto novog GM-a pripada američkim poreznim obveznicima, kanadska vlada vlasnik je 11,7 posto dionica, a 17,5 posto pripalo je UAW-u – radničkom sindikatu. Vlasnicima GM - ovih obveznica pripalo je 10 posto dionica.
Vlada SAD-a do kraja godine će upumpati čak 50 milijardi američkih dolara da bi posrnulog proizvođača podigla na noge.