Vanilija, čokolada, kakao, rum… parfemski sastojci sve se manje razlikuju od recepata za blagdanske kolače
Nije parfem taj koji erotizira ženu, nego je žena ta koja parfem pretvara u svoj erotski simbol vješto ga koristeći u igri zavođenja. S obzirom da istraživanja pokazuju kako se muškarci više pale na slatke i kremaste mirise, poput krafni i bućnice, trebalo bi biti logično da je zavođenje gurmanskim parfemima mnogo lakše nego prozračnim mirisima. Ali to (još) uvijek nije tako jer su žene mnogo sklonije laganim i čistim mirisima.
Posljednjih dvadesetak godina svjedočimo sve većoj sličnosti između visoke gastronomije i parfumistike. Osim zajedničkih sastojaka, oba područja dijele i iste tehnološke postupke, poput maceracije ili destilacije, a što je najvažnije, i mirisi i okusi na vrlo sličan način utječu na naše osjećaje. Iako su čokolada i karamela omiljeni 'podizači' dobrog raspoloženja i najčešći sastojci gurmanskih mirisa, problem je u tome što se takve parfeme najčešće etiketira kao 'teške' i prezahtjevne za nošenje. No, kao što visoka kuhinja zahtijeva educiranog konzumenta istančanog nepca, koji recimo miris tartufa neće smatrati preoštrim nego opojnim, tako i gurmanski mirisi računaju na zahtjevne korisnike izoštrenog i 'školovanog' njuha.
Rodonačelnik gurmanskih, iznimno kremastih i gotovo jestivih parfema hvaljeni je Angel Thierryja Muglera, koji se nakon gotovo dva desetljeća uspješnog postojanja (lansiran je 1992.) ove godine pojavio i u formi parfemskog likera, kao Angel Liqueur de Parfum. Miris koji je svojom čokoladom i karamelom podsjećao Thierryja na sretne dane djetinjstva nametnuo se kao ikonski miris koji je obilježio živote generacijama (zahtjevnih) korisnika.
Kod nas se pojavio još jedan parfem čiji mirisni sastojci podsjećaju na recept za božićne kolače. L'Erbolarijev Dolcesir iliti 'slatki eliksir' sadrži rum dobiven iz šećerne trstike, kakao i čokoladu!