Premda smo prije tek nešto više od mjesec dana pisali da će Toyota odustati od globalnog trenda smanjivanja zapremnine motora i korištenja turbopunjača u cilju smanjivanja potrošnje i emisije CO2 te se držati takozvanog Atkinsonovog ciklusa i atmosferskih motora, na autosalonu u Tokiju to se pokazalo dezinformacijom
Najveći proizvođač automobila na svijetu ondje nam je naime pokazao svoj prvi turbopunjeni benzinski motor nakon gotovo trideset godina - dvolitrenog četverocilindraša koji ćemo premijerno naći pod poklopcem Lexusa LF-NX, no koji će se u dogledno vrijeme naći i u Toyotinoj gami vozila. Toyotin direktor Satoshi Ogiso također je najavio nove motore zapremnine od 1 do 1,5 litara.
Subaru je već imao turbopunjene motore, a u proljeće kreće s takozvanim downsizingom: 1,6-litreni turbopunjeni četverocilindraš s tehnologijom direktnog ubrizgavanja zamijenit će dosadašnju atmosfersku dvolitrenu jedinicu nudeći snagu na razini 2,5-litrenog motora.
Naposljetku, i Honda je posegnula u ‘neočekivanom smjeru’ predstavivši Type-R Turbo. Novi motor ostao je iste zapremnine od dvije litre, no snaga je navodno porasla na 300-tinjak KS.
Zasad samo u Mazdi odolijevaju trendovima smanjivanja i turbopunjenja motora. Ostaje za vidjeti - do kada.