Dva automobila za cijenu jednoga, sniženja do 50 posto, krediti za automobile bez kamata i učešća... Ovo su samo neke od metoda na koje se automobilski proizvođači i njihovi distributeri posljednjih mjeseca odlučuju u borbi protiv financijske krize i recesije koja drma svijetom te drastičnog pada prodaje s kakvim se nisu suočili u posljednjih trideset godina
Premda ni dosad potražnja u većini slučajeva, osim kod nekih ekskluzivnih modela, nije nadmašivala ponudu, situacija za brojne automobilske proizvođače u ovom trenutku sve je samo ne bajkovita. Osim što im ponestaje novca kojime bi platili radnike i dobavljače, automobilski proizvođači suočavaju se i s nedostatkom prostora na koji bi smjestili proizvedene, neprodane automobile. Ipak, ovakav dojam teško ćete steći uđete li u neki od naših autosalona. Osim što se distributeri pokušavaju riješiti prošlogodišnjih modela, malo koji nudi akciju koja bi bila primjerena u ovim kriznim vremenima kada je, kako bi se reklo, novac kralj
U Citroenu su tako 'zaledili' cijene pojedinih modela, a od onih koji se nama čine zanimljivima, svakako trebamo spomenuti C4 Visio coupe 1.4i (90 KS) koji s ABS-om, dvama zračnim jastucima, klima-uređajem, radio CD MP3 playerom te svjetlima za maglu i tempomatom stoji 92.900 kuna. U istoj klasi, Peugeot nudi 308-icu također s benzinskim motorom od 1.4 litara (95 KS) i s vrlo sličnom opremom s dodatkom bočnih zračnih jastuka za 94.900 kuna. Po istoj cijeni, i Fiat nudi Bravo – model s benzinskim motorom 1.4 (90 KS) uza sve nabrojano, no samo s dvama zračnim jastucima stoji 94.900 kuna, a domaći zastupnik Fiata također nudi otkup vašeg postojećeg rabljenog vozila. Seat nudi Leon 1.4 (85 KS) s opremom koja uključuje ABS, četirima zračnim jastucima, klima-uređajem i CD-mp3 playerom za 104.900 kuna. Atraktivna ponuda, po našem mišljenju, ona je tvrtke KIA koja za 95.990 nudi model Pro_cee'd s benzinskim motorom 1.4 l snage 105 KS, te ABS-om, četirima zračnim jastucima, klima-uređajem, CD-mp3 uređajem i ABS-om te sedmogodišnjom garancijom. Uz uštedu od 6.000 kuna, dobit ćete isti automobil bez klima-uređaja i audiosustava. Ipak, najatraktivnija ponuda u ovoj klasi ona je Fordova za Focus s benzinskim motorom 1.4 (80 KS) koji s klima-uređajem, ABS-om, četirima zračnim jastucima i CD radiom stoji 89.900 kuna
Mnogo zanimljivija je klasa gradskih mališana u kojoj se može naći svakojakih ponuda. Po našem mišljenju, najatraktivnija je ona Nissanove Micre koja za 67.000 kuna dolazi sa benzinskim motorom 1.2 l (65 KS), ABS-om, dvama zračnim jastucima, klima-uređajem i audiosustavom. Nissan također, u suradnji sa Zagrebačkom bankom, nudi povoljnije uvijete kreditiranja do sedam godina uz fiksnu kamatnu stopu od osam posto, bez učešća. Svakako interesantan je i Fiat Grande Punto 1.2 (65 KS) s prednjim i bočnim zračnim jastucima, ABS-om, elektronski podizanim prednjim prozorima i radio-CD uređajem te klimom za 72.900 kuna. Od ostalih gradskih patuljaka, spomenut ćemo Mazdu2 koja u verziji 1.3 CE Pro (75 SK) za 79.175 kuna nudi klima-uređaj, ABS, dva zračna jastuka, električne podizače prednjih stakala i središnje daljinsko zaključavanje, Seatovu Ibizu 1.2 (70 KS) koja u verziji s prednjim i bočnim zračnim jastucima, ABS-om i električnim prozorima, no bez klima-uređaja i audiosustava ni nije na akciji, a stoji 75.900 kuna, Peugeotov 207 1.4 (75 KS) koji se može dobiti za 74.900 kuna s ABS-om, dvama zračnim jastucima i prednjim električnim prozorima, te Fordova Fiesta s motorom 1.4 (80 KS) klima-uređajem, ABS-om, dvama zračnim jastucima, CD radio i mp3 uređajem te metalik boje i aluminijskim felgama za 76.900 kuna.
U klasi limuzina srednje i više klase vlada zatišje; interesantnom akcijom nametnuo se Audi koji nudi limuzinu A6 s motorom 3.0 TDI po cijeni manjeg modela A4 s istim motorom; riječ je o uštedi od 70-ak tisuća kuna, no slične akcije nude i u BMW-u i Mercedesu. BMW nudi uštedu od 20.000 kuna na seriju 1, 30.000 kuna na seriju 3 i 50.000 kuna na seriju 5. Mercedes pak nudi 15.000 kuna uštede na C-klasu, te čak 85.000 kuna na E-klasu u slučaju kupnje na leasing po posebnim uvjetima 'E = 0% učešća'.
Kada bismo nabrojali sve 'akcije' koje domaći zastupnici nude, one ne bi stale u tri ovolika članka. U osnovi, malo koja 'akcija', osim nekih koje spominjemo u ovom članku, zapravo je prava 'akcija' gdje kupac doista osjeća da je nešto dobio po neponovljivo dobrim uvjetima ili da je ugrabio neviđenu priliku. Stoga bismo preporučili vozačima kojima se ne žuri da pričekaju s kupnjom, a onima koji raspolažu gotovinom, da s trgovcima pokušaju definirati vlastite 'akcijske' cijene. Mogli biste se iznenaditi koliko je to jednostavno u ovim kriznim vremenima.