Do prije samo nekoliko godina na spomen Nissana većina bi vjerojatno pomislila na robusna terenska vozila i bezlične obiteljske limuzine. Ne više. Nissan je u proteklih nekoliko godina redefinirao imidž te se iz ružnog pačeta prometnuo u… zmaja!
GT-R,Murano, Qashqai, 370Z, Juke, Leaf… Nissan je u posljednjih pet godina lansirao automobile koji danas spadaju u klasu najpoželjnijih ili u svakom slučaju najneobičnijih automobila koje si možete priuštiti. Pritom doista ne morate biti rođeni sa zlatnom žlicom u ustima ili raspolagati milijunima na bankovnom računu da biste ih ugledali u vlastitoj garaži.
Neki od ovih modela, poput GT-R-a i 370Z su povratnici, no Quashqai, Juke, Leaf i Murano potpuno su novi modeli, s jednom bitnom razlikom koja ih izdvaja od mase – drugačiji su te ih odlikuje za Japance nekarakteristično hrabar iskorak u smjeru dizajna i tržišnog pozicioniranja.
Murano – sve ili ništa
Qashqai je prvi model kojim je Nissan ušao u klasu takozvanih crossover automobila spajajući kompaktne dimenzije automobila C-segmenta s mogućnostima SUV-a. Do prije krize za ovaj je automobil, vjerovali ili ne, postojala lista čekanja. Onima kojima je Qashqai bio premalen Nissan je ponudio Murano. I ovdje su se Japanci odlučili za neobičnu filozofiju. Murano se donedavno nudio samo s jednim motorom i jednom razinom opreme. Uz njega biste dobili sve što možete zamisliti od audio sustava Bose do kamere koja olakšava vožnju unatrag, a uz nadoplatu se nudio ekran na kojem su putnici straga mogli uživati u DVD naslovima. Ove godine Nissan je proširio ponudu za Murano. Sada ga možete dobiti i s dizelskim motorom.
Juke – može li neobičnije?
Zvuči ludo, ali to nije sve. Japanci su u 2010. lansirali i Juke za one kojima je Qashqai prevelik. Premda ga još nismo imali prilike voziti, Juke je dosad pokupio hvalospjeve stranih medija, a iako vizualno spada u onu kategoriju automobila koje ili volite ili mrzite, malo tko će ostati ravnodušan na tehničke karakteristike. Premda se Juke u osnovi nudi sa stražnjom torzijskom osovinom, Nissan je otišao tako daleko da je za najprestižniji model rezervirao potpuno neovisan ovjes, što je potez koji morate cijeniti.
GT-R – Porscheova noćna mora
Da su Japancima vozne osobine izuzetno bitne, najbolje pokazuje njihova alfa i omega – svemogući GT-R koji ne prestaje uzrokovati glavobolje Porscheu i drugim proizvođačima sportskih automobila. Ovo tehnološko čudo koje fanovi od milja zovu Godzilla košta oko pola milijuna kuna, a za doručak, ručak i večeru proždire višestruko skuplje i razvikanije modele. Nissan ga s vremena na vrijeme, kad se konkurencija razmaše, pusti s lanca na Nurburgringu, najcjenjenijoj sportskoj stazi na svijetu, gdje GT-R redovno postavi vrijeme koje se može usporediti s Usain Boltovim sprintanjem 100 metara za manje od osam sekundi.
Leaf – prvi električni europski automobil godine!
Ali ne, ni to nije sve. Taman kad su ekolozi zbog GT-R-a počeli škrgutati zubima i upirati prste u smjeru Nissana, Japanci su nas još jednom iznenadili. Na tržište su prvi izbacili visokoserijski, globalno dostupni, obiteljski potpuno električni automobil Leaf. Koliko je ovo značajan automobil, dovoljno govori podatak da ga je žiri sastavljen od 59 novinara iz 23 europske zemlje izabrao za europski automobil godine. Da, dobro ste pročitali, Nissan Leaf je prvi električni automobil koji se okitio ovom laskavom titulom u povijesti europskog izbora!
Murano CrossCabriolet – granica između hrabrosti i ludosti
I taman kad smo pomislili da nas više ništa ne može šokirati, na salonu u Los Angelesu Nissan, kao šećer na kraju za ovu godinu, odluči skinuti plahtu s Murano CrossCabrioleta. Da, to je križanac glomaznog SUV-a i kabrioleta koji bolje od ičega dokazuje da je granica između hrabrosti i ludosti uistinu tanka.
Nissan danas s pravom uživa ugled japanskog proizvođača odvažnijeg od Subarua, ekološki osvještenijeg od Toyote i sportskije nastrojenog od Honde, te kao svaka prava rock zvijezda zaslužuje zaglušujući pljesak i ovacije.