POPULARNA HOODIECA

Kako je ova obična krpica postala predmet žudnje

17.04.2016 u 08:00

Bionic
Reading

Ako ste posljednjih mjeseci prolistali neki modni časopis ili završili na nekom od respektabilnih modnih blogova, mogli ste vidjeti da je najmoderniji komad koji danas možete posjedovati majica s kapuljačom, popularno zvana hoodica

Kao najmoderniju verziju hoodice modna industrija vidi one obična stila, predimenzioniranog kroja, poput hoodica pariškog modnog kolektiva Vetements koje dosežu cijenu od tisuću dolara. Upravo zahvaljujući ovom francuskom underground brendu, majice s kapuljačom dosegnule su plafon popularnosti uz izjavu Voguea koji je ove majice promovirao rekavši kako je riječ o 'najočitijem primjeru neuredne bezbrižnosti koja je napravila ozbiljan modni korak unaprijed skočivši u prošla vremena'.

Povratak hoodica u modni svijet i nije tako točna izjava jer ove majice s kapuljačom zapravo nikad nisu ni izašle iz mode. Ustvari imaju in status od dana kad su napravljene, no njihovo značenje i kul status s vremenom varira, ovisno o tome tko ih nosi i društvenom sudu onih koji ih nose.

@nordstrom

Fotografiju objavljuje VETEMENTS (@vetements_official)

Zanimljiva povijest majica s kapuljačom

Hoodie kakvu danas znamo, prvi je napravila 1930. sportska kompanija Champion. Originalno su nastale za potrebe sportaša i radnika, međutim ubrzo su se počele povezivati s mladim generacijama.

#TBT to our partnership with @supremenewyork

Fotografiju objavljuje Champion (@champion)

Nakon što su sportaši otkrili moć hoodice, uskoro je postala glavni predmet tinejdžera i studenata, istovremeno prestajući predstavljati sinonim za praktičnost i postavši odjevni komad s porukom. Savez mlađih generacija i kulture nošenja hoodica nastavio se 60-ih i 70-ih, a sljedećih nekoliko desetljeća počele su se povezivati s mnogim demografskim skupinama - od repera, sportaša, pa sve do filmskih zvijezda poput Sylvestera Stallonea koji se 1976. prvi put pojavio u ulozi Rockyja. Osamdesetih i devedesetih godina osim navedenih skupina, prigrlili su ih breakdanceri, skejteri i ulični umjetnici.

Kao što je vidljivo iz povijesti, povezanost hoodiece i mladih generacija nastavila je jačati i poprimati status buntovnika.
Pozitivan ili negativan stav koji ljudi mogu imati o hoodieci, najviše je ovisio o onome tko ih nosi. Smatrala se pozitivnim odjevnim komadom, primjerice kada je u Silicijskoj dolini iskočila kao službena uniforma Marka Zuckerberga, zbog čega je stao na žulj brojnim poslovnjacima casual odijevanjem.

Poprimila je i sasvim drugo značenje u Americi zbog slučaja Trayvona Martina čija je smrt 2012. prouzročila drukčiju interpretaciju. Nakon što ga je ubila osoba iz susjedstva dok je u džepu nosio vrećicu bombona Skittles, hoodieca sedamnaestogodišnjeg Trayvona viđena je kao prijetnja, vezana za nezakonite aktivnosti, ponajviše zbog toga što je ispod nje bio mladi muškarac crne rase.

Politički komentator Bill O'Reilly na američkoj televiziji za Martinovu smrt krivio je njegov odabir odjeće rekavši: 'Ali on je nosio hoodie i samim time izgledao poput gangstera.' Kao odgovor na O'Reillyjevo mišljenje diljem Amerike održane su demonstracije na kojima su prosvjednici nosili hoodiece, a u znak solidarnosti i jačanju pokreta rasne jednakosti, nosili su ih svi - od košarkaških ekipa pa sve do državnih senatora.

Zahvaljujući modnoj industriji, hoodiece su postale hit sezone i trendi odjeća za privilegiranih. Noseći hoodiecu i osjećati se sigurnim, privilegija mnogih, što nas ponovno vodi do francuskog brenda Vetements.


Ovaj dizajnerski kolektiv, međutim, nije jedini brend koji je napravio luksuzne majice s kapuljačom. Uzmimo za primjer repera, producenta i dizajnera Kanyea Westa. Na ovogodišnjem njujorškom Tjednu mode West je priredio pravu modnu ekstravagancu predstavljajući novu kolekciju 'Yeezy 3' na kojoj je većina modela nosila hoodiece. Nakon revije West je lansirao hoodiece na tržište po cijeni višoj od 500 dolara. Prije njega to su učinili dizajneri poput Alexandera Wanga, Ricka Owensa i dvojca Dolce & Gabbana.

#YEEZYBOOST 1050. #YEEZYSeason3 #YEEZYSEASON

Fotografiju objavljuje adidas Originals (@adidasoriginals)