OSTAVITE DOJAM

Kako se bez greške odjenuti za posao

20.02.2013 u 08:56

Bionic
Reading

U poslovnom svijetu, odjeća koju nosite ponekad može imati puno veći utjecaj no što mislite. Bez obzira na to volite li se dotjerivati, nosite li brendiranu odjeću ili pak ste više casual tip, postoje određeni detalji na koje svakako valja pripaziti

Prema istraživanju objavljenom ove godine u Center of Professional Excellence at York College of Pennsylvania, čak dvije trećine ispitanika otkrilo je kako, kada je u pitanu napredovanje na poslu, odjeća igra veliku ulogu. Poznati stručnjaci za ljudske potencijale, modu i ostala područja otkrivaju, a donosi stranica Realsimple.com, na što trebate pripaziti te kakvu sliku o sebi dajte drugima s obzirom na vaš stil odijevanja.

Odjeveni ste od glave do pete u poznate brandove
Dizajnerska odjeća usko je povezana s financijskim statusom, a često imamo tendenciju izravno povezati financijski uspjeh s karakteristikama koje pomažu u ostvarenju prosperiteta, kao što je discipliniranost, naporan rad i inteligencija. Zbog tih podsvjesnih asocijacija, brendiranom odjećom drugima možete poslati poruka kako vjerujete da ćete dobiti veću plaću ili pak više mogućnosti.

Odvjetnica, a ujedno i modna blogerica za odvjetnike i bankare Kat Griffin kaže: 'Ako kupujete kvalitetne odjevne predmete, to može prikazivati vašu predanost poslu. Međutim, Hermes torbica u rukama vrlo mlade djevojke može pak biti signal kako ona i ne mora raditi ako to ne želi. Zbog toga se jednostavno morate prestati obazirati na svakoga.'
Roshini Rajkumar, autor knjige 'Communicate That!: Your Toolbox for Powerful Presentations' kaže pak kako treba pripaziti kada odijevate skupu odjeću kako u određenim prilikama ne biste bili prekstravagantni ili pak imali skuplju odjeću od svojih nadređenih. 'Znam čak i visokopozicionirane ljude koji ne obuvaju svoje talijanske kožne cipele kada idu u posjet tvornicama. Žele odavati dojam običnih i pristupačnih ljudi',navodi Roshini.

Stalno ste u konzervativnom bezvremenskom odijelu
'Današnja moda nije baš tako sklona odijelu, pa tako odijela svakodnevno najčešće nose odvjetnici i političari. Međutim, ukoliko radite u korporativnom okruženju, svakako bi morali imati jedno, dobro, kvalitetno odijelo koje ćete odjenuti na sastanke. Naime, tako ćete djelovati poslovnije, ozbiljnije povjerljivije', savjetuje Kat Griffin te dodaje kako u drugim prilikama možete slobodno odjenuti par dobrih traperica, sakoić te košulju te tako djelovati pristupačno, a opet vrlo poslovno.
Roshini Rajkumar pak dodaje: 'Potrudite se uz odijelo nabaciti kakav modni dodatak koji će istaknuti vašu osobnost te va izdvojiti iz mnoštva. Ponekad je dovoljna samo jedna kul ogrlica da postignete željeni efekt.'

Uvijek morate biti u trendu
Pratite svaki trend i na sebi uvijek morate imate krpice po posljednjoj modi, no što se tiče posla i dojma koji ostavljate, to nije uvijek najbolje rješenje. 'Dojam koji ostavljate je da trošite puno vremena na dotjerivanje i praćenje trendova te se čini kao da vam je više stalo do odjeće nego do posla', poručuje Michelle T. Sterling, suvlasnik Global Image Group. 'Ljudi smatraju kako rad u kreativnom uredu znači da na posao mogu nositi najrazličitije trendove, no to nije uvijek istina. Ukoliko baš želite i na poslu biti u trendu, radije se poigrajte s modni dodacima, a ne s odjećom', savjetuje Aliza Bogner, predsjednica ljudskih potencijala u tvrtki Alison Brod Public Relations.

Kat Griffin pak savjetuje: 'Nikada ne bih na Wall Street odjenula dimija, a ako platforme utječu na način vašeg hoda, tada i njih treba izbjegavati. Probajte slijediti trendove u smislu boja i printova na odjeći jer najčešće ćete pogriješiti upravo s krojem odjeće.'

Vaš stil je mladenački i casual
'Casual stil odijevanja često proizlazi iz opuštene i ležerne osobnosti . Međutim, ovakav stil odijevanja može vas spriječiti u napredovanju na poslu jer ovakvim stilom možete ostavljati dojam kako vam je svejedno te da se ne želite truditi oko posla', objašnjava Kat Griffin. Drugi modni stručnjaci pak kažu kako su traperice dobar izbor za posao ukoliko su kombinirane s visokim potpeticama, jaknicama i sakoićima.

Vrlo izazovan način odijevanja
Preizazovnim odijevanjem možete ostaviti sasvim suprotan dojam od željenog, a zbog predubokih dekoltea i preuskih suknji mnogi vas neće ozbiljno shvaćati po pitanju posla, pa bi tako samo sami sebi mogli oduzeti određene prilike po pitanju napredovanja u karijeri. 'Suknje i haljine duljine do koljena su u redu, pod uvjetom da nisu preuske niti preširoke, ako niste sigurno u duljinu suknje, dobra ideja je kombinirati ih s neprozirnim tajicama', savjetuje Kat Griffin.

'Upitajte se: ako nakon posla idem u noćni klub, hoću li išta na sebi morati presvući? Ako je odgovor na ovo pitanje ne, tada ste najvjerojatnije neprimjereno odjeveni te sigurno imate i previše šminke na licu', savjetuju modni stručnjaci.

Odijevate se staromodno

'Odjeća koju nosite svakako šalje određenu poruku o vama. Ako radite na nečem inovativnom, a redovito nosite sako iz osamdesetih sa dvostrukim kopčanjem, ljudi oko vas si postavljaju pitanje imate li vi uopće znanja i vještine da radite na nečem modernom', kažu stručnjaci.
'Klasična odjeća, ako se nosi ispravno, izgledat će prikladno, a upravo bi takva trebala biti poslovna odjeća. Međutim, ako vam odjeća stoji loše te nosite pogrešne konfekcijske brojeve i krojeve, to će izgledati neuredno i nespretno', kaže Griffin.

Odijevate se u dugine boje
'Budite svjesni psihološkog učinka koje imaju boje. Neke studije su čak pokazale kako žuta boja predstavlja pozitivnost, a plava pouzdanost. Crvena je dobar izbor kada se želite prikazati kao uporna osoba, no nemojte ju nositi ako nekome trebate reći kakvu kritiku, tada je zelena bolji odabir jer je to boja empatije', kažu stručnjaci. Griffin pak kaže da su jarke boje u poslovnom okruženju prihvatljive, posebice ako želite ostati upamćeni te se izdvojiti iz mnoštva, no svakako je bitno da cijela kombinacija bude usklađena, a cipele i modni dodaci pomno odabrani.