Nedavno objavljena studija ukazuje kako je epidemija pretilosti preuzela znatno veće razmjere nego što se očekivalo. Ista studija za visok postotak pretilosti krivi upravo restorane brze hrane. Kako navodi Buzzfeed, lanci brze hrane koriste se nevjerojatnim trikovima kako bi nas naveli da brzu hranu jedemo što češće i u što većim porcijama
Od korištenja primamljivih mirisa, različitih menija po dobroj cijeni i velikih porcija, postoje mnogi načini na koji lanci brze hrane doslovce uvlače kupce u svoje restorane te ih navode da ondje provedu što više vremena te pojedu što veće porcije, prenosi Daily Mail.
Jasno istaknute slike hrane
Znanstvena studija koju je proveo Brian Wansink sa Sveučilišta u Illinoisu istražila je činjenicu da su ljudi spremni konzumirati više, ovisno o načinu na koji im je hrana prezentirana i servirana. Kada je u pitanju razlog zbog kojega se ljudi odlučuju jesti u restoranima brze hrane, Wansink kaže kako, osim gladi, ljudi vrlo često jedu u restoranima brze hrane zbog istaknutosti hrane ('Vidio sam hranu.'), socijalnim aspektima prehrane ('Želio sam biti s drugim ljudima.').
Lanci brze hrane upravo igraju na kartu tih želja, i to načinom na koji su pozicionirani i oglašavani. Upravo zbog toga se lanci brze hrane nalaze u prometnim i popularnim ulicama i šoping-centrima te mame ljude da dođu jesti, čak i kada nisu gladni. Kupce privlače velikim plakatima koji prikazuju sočnu hranu. Igraju na aspekt želje ('Želim biti s drugim ljudima.') pružajući prostor za sjedenje oko stola zajedno te im zbog rasporeda stola i stolica omogućava komunikaciju. Pružanje prostora da se sjedne i jede također potiče dulji boravak u restoranu te naručivanje hrane koju kupac po dolasku nije ni planirao naručiti.
Zvukovi i mirisi
Mirisi u restoranu u velikoj mjeri utječu na to koliko ljudi jedu, a mirisi mogu utjecati na potrošnju hrane pojačavanjem okusa. U restoranima se ugodni mirisi često šire cijevima i upravo tako fast food restorani potiču ljude da jedu više. Osim toga, konzumacija povećava i naručivanje hrane u uredu, umjesto naručivanja za stolom. To znači da će kupac stojeći u redu dobro promotriti hranu kupca ispred sebe, a noseću pladanj hrane od pulta prema stolu, proći će pokraj svih u redu. Na taj način povećavaju želju drugih za hranom zbog okusa i mirisa.
Glazba u fast food restoranima također može utjecati na to koliko ćemo jesti. Laganija glazba dokazano potiče kupce da dulje ostanu u restoranu i jedu više.
Praktičnost
Restorani više nego ikad nude praktičnost pa tako više nije potrebno ni izaći iz automobila kako bi se naručila hrana. Osim toga, tu su i brojni meniji koji nude piće, glavno jelo i desert – sve u jednom pa nije potrebno ni puno razmišljati.
Istraživanja su pokazala kako je jedan od najjačih utjecaja na potrošnju jednostavnost pristupa – to se odnosi na trud koji je potreban za naručivanje hrane i potrebne jednostavnosti kako bi se hrana pojela. Stoga fast food restorani hranu serviraju brzo i već pripremljenu da se vrlo lako može jesti. Tako je hrana u takvim restoranima često samo zamotana u papir ili u kakvoj kutijici koja se lako otvara, a nož i vilica uopće nisu potrebni.
Mijenjanje percepcije o veličini porcija
Različiti meniji još su jedan način da se kupce navede da pojedu više. Tako se ljude potiče da misle da štede novac jer si mogu kupiti više hrane za manje novca, no zapravo im tako velika porcija uopće nije potrebna. Istraživanja su pokazala da, u slučaju kada im se nudi mogućnost široka izbora, ljudi nerijetko pretjeruju.
Način na koji su porcije servirane također potiče veću konzumaciju. Naime, ako naruči kantu piletine, velika je šansa da će kupac pojesti cijelu kantu piletine, s obzirom na to da je smatra jednom porcijom. No kada bi ista količina piletine bila podijeljen u tri kutije, vrlo bi malo ljudi pojelo svu piletinu.
Istraživanja su pokazala kako ljudi imaju tendenciju jesti manje ako im je ponuđeno više manjih paketa hrane nego li kada ima je ponuđen jedan veliki paket hrane, bez obzira na to što je sama porcija ista. Jedan od razloga je taj što kada pojedu jedan paket, to je svojevrsna 'točka zaustavljanja' te malo ljudi nastavlja dalje jesti.
Pretjerivanje se postavlja kao norma
Lanci brze hrane nude svoje proizvode u različitim veličinama, a najveći se paketi često predstavljaju kao najbolja ponuda. Oni koji kupuju velike menije vjerojatno će pojesti sve što naruče, no novac koji su potrošili neće ih zabrinjavati. To je još jedan lukav trik fast food industrije pa je tako konzumacija velikih porcija postala 'norma'.