Godina 2012. bila je na međunarodnoj razini vintage godina za francuska vina i alkoholna pića. Prodaja je porasla, a stranci su investirali u francuske vinograde, dok su francuski enolozi podosta traženi kako bi razvijali vinograde diljem svijeta
Francuska vina i žestoka alkoholna pića oduvijek su poprilično popularni, a rezultati 2012. godine ilustriraju i njihovu zdravu poziciju. Prema FEVS-u (France’s Federation of Exporters of Wines and Spirits – Udruga francuskih izvoznika vina i alkoholnih pića) promet u izvozu dosegao je 11,15 milijardi eura, što predstavlja rast od 10 posto u odnosu na 2011. godinu. Tako francuski izvoznici bilježe 7,6 milijardi eura od izvoza vina (+8,5 posti) te 3,5 milijardi eura od izvoza alkoholnih pića (+13,5 posto). Francuska godišnje proda oko 2,5 milijardi boca, a povećanje vrijednosti proizvoda (+10 posto) bilo je veće od količine izvoza (+1,6 posto). Čini se kako međunarodni kupci nisu oklijevali prilikom plaćanja visokih cijena za svoja omiljena francuska vina.
Zahvaljujući više od 500 tvrtki koje se bave izvozom, vina i jaka alkoholna pića zadržali su drugu poziciju trgovinskog viška u bilanci plaćanja, dok se na prvom mjestu nalazi aeronautika, a na trećem parfemi i kozmetika. Sami, vina i alkoholna pića, predstavljaju 86% viška od francuske hrane i poljoprivrede.
Zemljopisna koncentracija izvoza i dalje je snažna: top deset tržišta predstavlja oko 75 posto od ukupne vrijednosti francuskog izvoza. Sjedinjene Države i dalje ostaju prva destinacija sa 1,9 milijardi eura (+ 13,1 posto), nakon SAD-a slijedi Velika Britanija sa 1,5 milijardi eura (+ 5,7 posto) te Kina s milijardu eura (+ 17 posto).
Najveće povećanje zabilježeno je u Rusiji (+ 37 posto), Australiji (+ 32 posto) i Tajvanu (+ 25 posto). Sveukupno, Europska unija predstavlja samo 41 posto izvoza u usporedbi s 50 posto 2010. godine. Ova distribucija savršeno ilustrira dinamizam na drugim tržištima, prije svega u Aziji u usporedbi s relativnom beživotnosti na europskom tržištu.
Po pitanju vina, Bordeaux (+ 15 posto u vrijednosti) i Champagnes (+ 4,7 posto) čine 60 posto od ukupnog izvoza, što je daleko više od primjerice izvoza Burgundiesa (6 posto od izvoza, + 8,5 posto). Iako je Champagnes i dalje naveliko cijenjen, osobito u Aziji, Crémant de Bourgogne jako je popularan u Sjedinjenim Američkim Državama, Švedskoj, Belgiji i Japanu gdje prodaja raste po stopi od 25 posto godišnje.
S gotovo 2,4 milijarde eura od izvoza (+ 17,1 posto) konjak zauzima više od dvije trećine cjelokupne prodaje žestokih alkoholnih pića u svijetu. Njegovi najveći kupci su Sjedinjene Američke Države (924 milijuna eura, što je gotovo 8 posto), zatim Singapur (562 milijuna eura, + 26 posto) i Kina (471 milijun eura + 26,3 posto). Zanimljivo je napomenuti kako je s više od 372 milijuna eura od izvoza (+ 2.6 posto) votka drugo najprodavanije žestoko alkoholno piće u svijetu.
Iako je prodaja vina i žestokih alkoholnih pića u porastu, strane ulagače također privlače francuski vinogradi. Najpoduzetniji su Kinezi. Od 2011. godine više od trideset akvizicija u regiji Bordeaux poduzeli su upravo kineski investitori, a dvostruko veći broj akvizicija još uvijek je u statusu pregovora. Novi kupci drže se podalje od klasificiranih vrhunskih vinograda te kupuju vinograde srednje kvalitete čija cijena prosječno iznosi oko pet milijuna eura, dok vrhunski vinogradi dosežu i 20 puta veću cijenu. 2012. godine Kinezi su također poslovno zauzeli i Burgundiju kupivši Château de Gevrey Chambertin za osam milijuna eura.
Kineze su slijedili i ostali strani investitori, osobito japanski ulagači, prisutni uglavnom u regiji Bordeaux, a zatim i britanski, američki i belgijski ulagači.
I dok strani investitori u Francuskoj imaju koristi od savjeta iskusnih lokalnih vinogradara, oni koji žele proizvoditi u svojim matičnim zemljama također su u potrazi za 'know how' francuskih stručnjaka. Ti ambasadori vina, mladi diplomirani studenti ili priznati stručnjaci, vrlo su brojni i nalaze se diljem svijeta. Rade u Argentini, Čileu i Peruu u podnožju Anda, stvaraju divna vina na jugu Australije, ali i u Armeniji, Kanadi i Sjedinjenim Američkim Državama, a ne treba zaboraviti niti Europu (Španjolska, Portugal, Rumunjska, Italija). Sve veća je potražnja i za francuskim enolozima u Indiji i Kini gdje se lokalna proizvodnja vina snažno razvija.