Soul znači duša, a ovaj automobil je zaista ima. Kako je već duže vremena na tržištu, dizajn možemo ocijeniti veoma uspješnim. Usto, treba svakako pohvaliti praktičnost prostora. Možda ove rečenice zvuče standardno za današnje automobile, po načelu 'lijep i praktičan', no Soul je svakako automobil koji je koncepcijski odmaknut od konkurencije
Zapravo se radi o monovolumenu povišene karoserije i osebujnog dizajna. Gledajući izvana, teško je potvrditi obiteljski imidž, no nakon suzdržanosti na prvi pogled i jednotjednog druženja, moramo priznati da smo ugodno iznenađeni koliko je ovaj automobil zapravo upotrebljiv.
Kia Soul na prvu djeluje kao automobil s otporom zraka kućnog trosjeda, no iznutra je priča potpuno drukčija.
Soul je vrlo praktičan i funkcionalan automobil, a svaki detalj u njemu nalazi se na svojem mjestu. Izvana je možda dizajn na prvom mjestu, no iznutra je zato prioritet prepušten praktičnosti i finoći izrade. Automobil je izvana ukrašen naljepnicama u obliku stilizirane tetovaže, no iznutra takvih detalja nema, pa moramo priznati da bi malo ekstravagancije i ovdje dobro došlo.
Položaj putnika nešto je povišeniji i sprijeda i straga, no stražnja klupa nije preudobna. Prtljažnik je pak prosječnih dimenzija za ovu klasu, te mu obujam iznosi 220 litara (340 litara s prostorom ispod dvostrukog dna). Pritom treba imati na umu da Soul nije prevelik automobil (4,10 m) i tek je nešto veći od Peugeota 207 ili VW Pola.
Pod visokim poklopcem motora nalazi se 1,6-litreni CRDi dizelaš snage 128 konja. Iako se snaga dobro osjeća kod ubrzanja, krajnja brzina od 182km/h i nije neki hvale vrijedan podatak, no uzmemo li u obzir visinu karoserije, nije ni tako loša. Najvažniji podatak kod kupnje ovog modela s dizelskim motorom jest zapravo potrošnja koja se na testu kretala između 5,5 i 7,5 litara. Obzirom na snagu motora i spomenutu aerodinamiku, to je izvrsno.
Soul je u vožnji odličan automobil. Nakon tjedan dana druženja i početne skepse, moramo priznati da nam je automobil zaista legao i da smo ostali ugodno iznenađeni kvalitetom ugrađenih materijala, završnom obradom i ergonomijom. To govorimo i iz razloga što Korejci inače nisu poznati po maštovitosti dizajna. Soul je zaista druga priča, možda zato što je dizajner zapravo Amerikanac kojem je šef Nijemac.
Ovjes je udoban, dobro proračunat. Prelazak preko ležećih policajaca je tih. Ovom automobilu ne možemo pronaći veću zamjerku. Zaista je napravljen kako treba na svim poljima. Pitanje je koliko će Kia ostati pri ovom konceptu i u narednim generacijama.
Na kraju vam možemo reći što zaista dobivate s ovim automobilom. Prije svega vozilo koje neće proći neopaženo u prometu te trendovski automobil kojim ćete se bez imalo srama moći parkirati bok uz bok s Minijem, bez obzira na to što ova 'kutija' stiže s istoka.
Proizvođač: KIA
Model: Soul 1.6 CRDi
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.582 cm3
Snaga (kW/KS): 94/128 @ 4.000
Okretni moment (Nm): 260 @ 1.900 -2.750
Potrošnja (l/100 km): 5,5/7,5/6,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,3 s
Maksimalna brzina: 182 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.105/1.785/1.610
Cijena do registracije: 129.990 kuna (osnovni model 112.990 kuna)