Nova luksuzna trgovina namještajem nudi proizvode skandinavskih dizajnera, a vlasnica Maja Tedeschi ističe kako je riječ o bezvremenskim klasicima koji s vremenom dobivaju na vrijednosti
Zagreb je nedavno dobio još jednu trgovinu namještajem. Riječ je o luksuznoj trgovini Nord Klassik u kojoj se prodaje vrhunski skandinavski i njemački namještaj. Vlasnica trgovine arhitektica Maja Tedeschi ističe kako se odlučila za takav asortiman jer smatra da je hrvatsko tržište postalo zasićeno talijanskim namještajem.
'Kao arhitektica s dugogodišnjim iskustvom, smatram da su lokalno tržište i i interijeri koji se opremaju postali zasićeni pomodnim talijanskim brendovima namještaja koji brzo zastarijevaju i izlaze iz mode. Inspiracija pri projektiranju interijera proizašla je iz ljepote i pročišćene jednostavnosti koja karakterizira estetiku skandinavskih klasika arhitekture i dizajna', pojasnila je Tedeschi u razgovoru za tportal.
Dodaje kako njezina trgovina nudi namještaj nastao u razdoblju moderne, iza Drugog svjetskog rata, koji je i danas aktualan i u skladu sa suvremenom arhitekturom: 'Uz te klasike cjelokupan dojam zaokružuje vrhunski dizajn kuhinja Bulthaup. One preciznom tehnologijom i inovacijama zadovoljavaju individualne potrebe korisnika kojem uz nenadmašnu njemačku kvalitetu nude i avangardan izgled.'
Namještaj iznimne i pročišćene estetike
Tedeschi smatra kako skandinavski dizajn ima određene prednosti u odnosu na dizajn nekih drugih zemalja i proizvođača: 'U pitanju je ne samo bezvremenski dizajn, nego i posebno kvalitetan dizajn s vrhunskom izvedbom u materijalima kao što su drvo, čelik, koža, a većinom su i izniman primjer ručnog rada. Za razliku od drugih proizvođača, ovi komadi imaju i kolekcionarsku vrijednost jer se s godinama korištenja povećava njihova cijena. Skandinavsku arhitekturu i dizajn tog vremena možemo slobodno nazvati 'Japanom Europe' zbog svoje iznimne pročišćene estetike. Jednostavnost, prirodnost i slojevitost u oblikovanju pobuđuju divljenje koje osjećamo prema umjetničkom djelu, stvarajući istovremeno želju da u udobnosti takvog komada uživamo i kod kuće.'
Priča o skandinavskom dizajnu, navodi vlasnica, počinje stolcem Hansa J. Wegnera koji je stekao slavu u Americi: 'Kada je senator J. F. Kennedy 1960. za slavnu televizijsku debatu s tadašnjim suparnikom na predsjedničkim izborima Richardom Nixonom odabrao sjediti na stolcu Round Chair, danski dizajner Hans Wegner preko noći je postao zvijezda. Dizajnirao je impozantnu brojku od preko petsto stolaca i fotelja, a oni su uz malu pomoć JFK-a danski dizajn pretvorili u internacionalni fenomen.'
Od ostalih dizajnera Tedeschi izdvaja Arnea Jacobsena, poznatog po najosobnijim i najuspješnijim interpretacijama međunarodnog funkcionalizma, te Poula Kjaerholma, čiji namještaj hvale zbog nenametljive elegancije i čiste linije.
Kupuju ljudi koji vole dizajn i bezvremenski namještaj
Vlasnica Nord Klassika posebno izdvaja Alvara H. Aaltoa: 'On je u modernu arhitekturu unio organičke oblike te prirodne materijale, kao i načelo humaniziranih dimenzija stanovanja. U industrijskom dizajnu (prije svega oblikovanjem namještaja i uporabnih predmeta od stakla) primjenjuje zaobljene oblike po kojima finski dizajn postaje prepoznatljiv u svijetu. Spomenuta četiri velikana arhitekture i dizajna zaustavljaju posjetitelja i usmjeravaju ga na važnost djela, pretvarajući interijer u prostor dijaloga bezvremenskih autora s gledateljem.'
Pri odabiru namještaja za svoju trgovinu Tedeschi izbjegava aktualne trendove: 'Projektima pristupam odmjereno i s ciljem da se stvori kvalitetan i dugovječan interijer, otporan na prolaznost trendova. Naravno da su želje klijenata od velike važnosti, s naglaskom na individualni pristup svakom pojedincu, ali je nezaobilazno i educiranje o ovim važnim povijesnim komadima.'
A tko su kupci u luksuznoj trgovini namještaja? 'To su entuzijasti dizajna te ljudi koji prepoznaju kvalitetu danskih klasika. Oni znaju da kupnjom takvog namještaja investiraju i stvaraju naslijeđe koje s vremenom dobiva na vrijednosti. To su ljudi koji prepoznaju značenje i ljepotu dizajna nenametljive elegancije. S obzirom na unikatnost ponude, ona ne prolazi nezapaženo kako kod kolekcionara, tako i kod šire mase ljudi', pojašnjava Maja Tedeschi.